۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر: 458216
برنت به بیش از ۱۲۱ دلار رسید

قیمت نفت خام شاخص برنت در پی نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت و تصمیم‌ها برای افزایش نرخ بهره در آمریکا به بیش از ۱۲۱ دلار برای هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت و شرایط اقتصادی در آستانه افزایش قابل‌توجه نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۵ خردادماه) افزایش یافت، در حالی که در ساعت‌های اولیه معاملات با کاهش همراه شده بود.

در معاملات پرنوسان امروز قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت در ساعت ۴ و ۲۲ دقیقه با ۱۵ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش ۱۲۱ دلار و ۳۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد، در حالی که در ساعت‌های اولیه معامله پس از کاهش ۰.۹ درصدی روز سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه رسیده بود.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه پس از ثبت رقم ۱۱۸ دلار و ۲۲ سنت در ساعت‌های اولیه معاملات، در ساعت زمانی یادشده با ۱۵ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۹ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

تورم فزاینده سبب شده است سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نفت برای اقدام بزرگ بانک مرکزی (افزایش ۷۵ واحدی که بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره ایالات متحده در ۲۸ سال گذشته است) در این هفته آماده شوند.

لئونا لیو، تحلیلگر مؤسسه دیلی اف‌ایکس (DailyFX) مستقر در سنگاپور گفت: سیگنالی تهاجمی از سوی بانک مرکزی آمریکا ممکن است نگرانی‌ها درباره شرایط رکود جهانی را افزایش دهد و این شرایط تقاضای انرژی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 458216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =