مقاوم‌سازی بخشی از خطوط لوله انتقال مواد نفتی اصفهان به ری

۲۰۰ متر از خطوط لوله ۲۴ و ۱۸ اینچ انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی اصفهان - ری در محدوده کیلومتر ۸۴ مقاوم‌سازی و تعمیق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه اصفهان، غلامرضا گودرزی، رئیس واحد تعمیرات خطوط لوله منطقه در این باره گفت: در پایش مسیر خطوط لوله انتقال نفت، به‌دلیل آسیب‌پذیری خطوط لوله ۲۴ و ۱۸ اینچ فوق در محدوده کیلومتر ۲۰۰+۸۴ و بالا بودن خطوط در تقاطع آبنماها با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط منطقه و همکاری واحد ترابری پروژه تعمیق این خطوط به طول ۲۰۰ و عمق یک متر انجام شد.

وی با بیان اینکه حساسیت کار و حجم بالای خاکبرداری و تأکید بر رعایت نکات ایمنی گفت: در مهم‌ترین گام از اجرای این عملیات ضروری بود با پیوستگی و حداقل حجم ممکن در چند مرحله نسبت به خاکبرداری زیر لوله اقدام شود.

رئیس واحد تعمیرات خطوط لوله منطقه اصفهان ادامه داد: در نظر گرفتن شرایط بهره‌برداری بر اساس میزان فشار درون خط نیز هنگام تعمیق خط از دیگر موارد مهم در انجام این عملیات به‌شمار می‌آید و انجام این کار با سه دستگاه سنگین شامل دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لودر با ۶۰۰ دستگاه ساعت و بیش از ۲ هزار نفرساعت در مدت ۲۰ روز انجام پذیرفت.

گودرزی بیان کرد: از مزیت‌های این کار ایمن کردن خط به لحاظ عمق و احتمال برخورد ماشین‌آلات با لوله، همچنین نبود نیاز به ساخت آب‌نما در محل تلاقی با لوله و هزینه‌کرد مربوط به ساخت و نگهداری آن است.

کد خبر 458334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =