وصول مطالبات معوق ایران نشانه موفقیت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و انرژی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت با توسعه روابط با کشورهای همسایه به‌خوبی توانست دیپلماسی فعالی برای خنثی کردن تحریم‌ها داشته باشد، گفت: وصول مطالبات مسدودشده ایران در دیگر کشورها نشانه موفقیت دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش شانا، مسلم صالحی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی و انرژی در دولت سیزدهم به‌خوبی پیگیری شده است، گفت: دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌های اعمالی علیه ایران، تقویت روابط سیاسی و اقتصادی کشور را منوط به رفع تحریم‌ها نکرد و با توسعه روابط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه به‌خوبی توانست دیپلماسی فعالی برای خنثی کردن تحریم‌ها داشته باشد.

وی وصول مطالبات مسدودشده ایران در دیگر کشورها همچون وصول مطالبات گازی از عراق را نشانه موفقیت دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و انرژی دانست و افزود: آزادسازی مطالبات بلوکه‌شده ایران یکی از اقدام‌های مهم همسو با دیپلماسی فعال اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی و انرژی در مقابله با تحریم‌های اعمال‌شده آمریکا علیه ملت ایران تقویت شده است، تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی و افزایش حجم مبادلات می‌تواند مشکلات دیگر حوزه‌ها را نیز برطرف کند.

کد خبر 458345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =