وزارت نفت اثبات کرد می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی ایران جان تازه‌ای گرفته است، گفت: وزارت نفت اثبات کرد که می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد.

به گزارش شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به وصول مطالبات ارزی حاصل از فروش گاز به عراق گفت: وصول درآمدهای نفتی و گازی افزون بر جلو انداختن وزارت نفت در ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه صنعت نفت و گاز به رونق اقتصادی نیز کمک خواهد کرد، زیرا این مطالبات ارزی می‌تواند به کنترل قیمت ارز در کشور کمک کند.

وی افزود: این مطالبات ارزی در شرایطی وصول شدند که جو روانی قطعنامه شورای حکام به‌دنبال افزایش قیمت دلار بود، اما این وصول‌ها پیغام‌های خوب سیاسی و اقتصادی برای ما به‌دنبال داشت و نشان می‌دهد دیپلماسی انرژی ایران جان تازه‌ای گرفته و می‌توان از این طریق اقدام‌های مؤثری انجام داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت اثبات کرد که می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد و این وزارتخانه در این خصوص کارنامه قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزارت نفت باید با استفاده از دیپلماسی انرژی دیگر طلب‌های نفتی و گازی خود را نیز هرچه زودتر با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور خارجه وصول کند.

رحیمی مظفری اظهار کرد: امروزه در بازارهای انرژی تمامی کشورها به‌دنبال منافع خود هستند و اگر ایران به‌دنبال منافع خود نباشد کشورهای دیگر همچنان از باز پس دادن پول‌های مسدودشده نفت و گاز ایران در حساب‌های خود سر باز می‌زنند، در این زمینه دیگر مراکز و وزارتخانه‌های ذی‌ربط نباید وزارت نفت را در این مسیر تنها بگذارند.

کد خبر 458669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =