کاتالیست پالادیوم بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از افزایش ۵۷ درصدی سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن و بومی‌سازی کاتالیست پالادیوم خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیدرضا قاسمی‌شهری روز یکشنبه (۲۹ خردادماه) در مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اظهار کرد: انتخاب شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان برترین عرضه‌کننده در بورس کالای ایران و ناشر برتر از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته، همچنین کسب رتبه برتر در زمینه عملکرد مطلوب کنترل تولید در ارزیابی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بین ۵۴ شرکت پتروشیمی کشور برخی از افتخارات کسب‌شده این شرکت در سال ۱۴۰۰ است.

وی ثبت رکورد تولید سالانه کل مجتمع از ابتدای راه‌اندازی تاکنون برای چهارمین سال متوالی به میزان بیش از یک‌ میلیون و ۱۶۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: با ارائه مطلوب محصولات بازار PET توانستیم از التهاب یا تغییر در بازار جلوگیری کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: افزایش ۵۷ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن و ثبت رکورد جدید تولید در واحد پلیمری A و تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه تولید مصوب سال ۱۴۰۰ برخی دیگر از اقدام‌ها و دستاوردها در حوزه تولید در سال گذشته بوده است.

قاسمی‌شهری با برشمردن برخی از اقدام‌ها و دستاوردها در حوزه پشتیبانی تولید در سال گذشته افزود: حمایت از خودکفایی و ساخت داخل، بومی‌سازی کاتالیست پالادیوم و رساندن عدد ریسک شرکت به ۰.۹۴ بر اساس الزامات ممیزی ایرکا برخی از دستاوردهای شرکت است.

روند رو به رشد تولید

وی با بیان عملکرد تولید کل در سال ۱۴۰۰ به تفکیک محصول، روند رو به رشد تولید محصولات مرغوب در ۱۰ سال اخیر را افزایشی و رو به‌ پیشرفت دانست.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: مشکلات تأمین خوراک پس از آتش‌سوزی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا و هزینه‌های سنگین و تحمیل‌شده شامل هزینه‌های حمل دریایی و محدودیت‌های ذخیره‌سازی و هزینه‌های مرتبط عمده‌ترین چالشی بود که شرکت با آن مواجه بود و امیدواریم مردادماه امسال این واحد عملیاتی و هزینه‌های تحمیل‌شده صفر شود.

قاسمی‌شهری، تحریم‌های ظالمانه شامل تحریم قطعات یدکی انحصاری که از آلمان و ژاپن وارد می‌شدند و مشکل تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز از سازندگان اصلی خارجی را چالش دیگری خواند که شرکت با آن دست‌وپنجه نرم کرده است.

وی با اعلام عملکرد فروش شرکت در سه سال اخیر به تفکیک فروش داخلی و صادرات گفت: افزایش هزینه‌های تأمین خوراک ناشی از حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، چالش‌های لجستیکی و مشکلات اجتماعی منطقه‌ای چالش‌های حوزه بازرگانی این شرکت است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به بیان اقدام‌های شاخص انجام‌شده برای پشتیبانی و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: راه‌اندازی خط هفتم واحد نساجی POY، تعمیر اساسی کمپرسور تأمین هوای واحد شیمیایی دوم و به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم کنترل DCS واحد پلیمری برخی از اقدام‌های شاخص در این حوزه بودند.

رشد ۴۴ درصدی سود عملیاتی

قاسمی‌شهری درباره اقدام‌های مؤثر در حوزه مدیریت مالی ادامه داد: کسب رتبه ۵۶ در جمع یک‌صد شرکت برتر کشور، افزایش ۵۷ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن و رسیدن سود خالص به ۳۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال، برخی از این اقدام‌هاست.

وی روند سوددهی شرکت را مثبت و رو به بالا خواند و اظهار کرد: سود عملیاتی شرکت به میزان ۴۴ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و هر سهم شگویا نیز با ۱۳۷۴ ریال افزایش همراه بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در پایان به بیان برنامه‌های آینده شرکت پرداخت و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تلاش بر آن است تا با راه‌اندازی خط هشتم واحد POY، واحد پنبه مصنوعی STAPLE، همچنین انبار اتوماتیک، شناسایی تنگناهای تولید و مشکلات عملیاتی به‌منظور دستیابی به تولید پایدار و بعضی از اقدام‌های دیگر در این مسیر حرکت شود.

در پایان مجمع، سود قابل تقسیم سهام «شگویا» نیز با موافقت مجمع به ازای هر سهم ۱۲۵۰ ریال تصویب شد.

کد خبر 458393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =