۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 458484
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی فشارهای رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش هزینه‌های فزاینده سوخت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال فشارهای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای پایین آوردن هزینه‌های فزاینده سوخت، از جمله فشار بر شرکت‌های بزرگ انرژی این کشور برای کمک به رانندگان در اوج مصرف سوخت در فصل تابستان، قیمت نفت روز چهارشنبه (یکم تیر ماه) بیش از ۴ دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

قیمت‌ نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت گرینویچ با سه دلار و ۸۷ سنت یا ۳.۴ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۷۸ سنت به ازای هر بشکه رسید.

به همین ترتیب، قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در بازه زمانی یادشده با ۴ دلار و ۴ سنت یا ۳.۷ درصد کاهش به ۱۰۵ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز درباره طرح کاهش هزینه‌های سوخت گفت: هم‌زمان با تلاش ایالات متحده آمریکا برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و تورم، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه (یکم تیرماه) خواستار تعلیق موقت مالیات فدرال ۱۸.۴ سنت برای هر گالن بنزین شود.

استفان اینز، مدیر شرکت صندوق مدیریت سرمایه اس‌پی‌آی گفت: فکر می‌کنم اخبار مهم و بی‌وقفه بایدن هم‌زمان با ترس دولت درباره تورم در تحولات بازار نفت نقش‌آفرین بوده است زیرا سرمایه‌گذاران از هرگونه ابهام ترس دارند حتی اگر ابهامی غیرمنطقی درباره نگرانی‌های مربوط به عرضه وجود داشته باشد.

در پی فشار کاخ سفید برای کاهش قیمت‌های سوخت به‌دلیل سود بی‌سابقه آنها، قرار است هفت شرکت نفتی روز پنجشنبه (دوم تیرماه) با بایدن ملاقات کنند.

با این حال، مایکل ورث، مدیر اجرایی شرکت شورون، روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتقاد از صنعت نفت راه کاهش قیمت سوخت نیست.

وی در نامه‌ای خطاب به بایدن گفت: این اقدام‌ها برای رویارویی با چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم مؤثر نیست.

دو شرکت بزرگ تجاری ویتول و اکسون‌موبیل در هفته جاری اعلام کردند با وجود نگرانی‌ها درباره تورم، تقاضا همچنان در مسیر بهبود به سطح پیش از همه‌گیری جهانی بیماری کرونا قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود رشد عرضه نسبت به رشد تقاضا کمتر و بازار همچنان با کمبود عرضه روبه‌رو شود.

تحلیلگران شرکت تحقیقاتی ای‌ان‌زد ریسرچ در یادداشتی با اشاره به داده‌هایی که حاکی از کاهش نسبتاً محدود در عرضه سوخت روسیه به اروپاست، می‌گویند: بازار همچنان با اختلال فزاینده نفت روسیه کنار می‌آید، تحریم‌های اروپا هنوز اجرایی نشده است.

در همین حال، تازه‌ترین داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) نشان داد به‌دنبال تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش توانایی آنها برای تولید بنزین و گازوئیل، ظرفیت پالایش نفت این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی برای دومین سال پیاپی کاهش یافت.

کد خبر 458484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =