تأکید ایران و کوبا بر گسترش همکاری در بخش انرژی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و سفیر جمهوری کوبا در ایران بر گسترش همکاری دو کشور در بخش انرژی تأکید کردند.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در دیدار با آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر جمهوری کوبا در ایران با تبیین مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این منطقه اظهار کرد: منطقه پارس جنوبی ۱۳ پالایشگاه گاز با ظرفیت تولید و شیرین‌سازی حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز، همچنین ۲۲ مجتمع پتروشیمی دارد.

اسدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۷۶ تاکنون ۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کرده است که با توجه به زیرساخت‌های مناسب موجود در منطقه ظرفیت‌های بی‌شماری پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دارد.

سفیر جمهوری کوبا در ایران هم در این دیدار روابط سیاسی دو کشور را عالی توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است روابط اقتصادی هم‌پای روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد و پیشرفت‌های ایران به‌ویژه در صنعت نفت فرصت مناسبی برای همکاری دوجانبه است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در این منطقه و صنعت گاز ایران صورت گرفته است، تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم تجارت بین دو کشور را تسهیل کنیم و کوبا آمادگی لازم را برای استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه در بخش صنعت و فناوری دارد.

کد خبر 458667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =