۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تحقق ۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی لرکی گفت: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ با تلاش و پشتکار کارشناسان این مدیریت، ۲۳۹ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و شیرهای درون‌چاهی (3SV) در اندازه و فشار کاری مختلف که از مدار عملیات خارج شده بودند، با هدف تولید ایمن و پایدار ضمن تعمیر و بازسازی دوباره، در چاه‌های بهره‌برداری و دکل‌های تعمیراتی و حفاری استفاده شدند.

وی افزود: صرف‌نظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دارند، بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی این تجهیزات است.

عباسی‌لرکی ادامه داد: در بخش روسطحی این تجهیزات شامل ۲۱۳ عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی با سایز و فشار کاری مختلف و در زیرسطحی ۲۶ عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون چاهی (3SV) با سایزهای متنوع است که در شرایط بحرانی و اضطراری نقش اصلی در توقف جریان و ایمن‌سازی چاه به‌عهده دارند و پس از تعمیر و بازسازی در کارگاه‌های عملیاتی این مدیریت، دوباره در چاه‌های مختلف نصب و استفاده می‌شود.

شایان ذکر است برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه برای استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) است و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی قرار دارد که این مدیریت با احیا و به‌کارگیری دوباره اقلام مذکور، نقش بسزایی در امر خطیر نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفت‌خیز جنوب ایفا می‌کند.

کد خبر 458679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =