آغاز ساخت نخستین مشعل پاک و بسته کشور در پتروشیمی صدف خلیج فارس

پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای نخستین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور، طراحی و ساخت مشعل زمینی پاک و بسته (Clean Enclosed Burner) را آغاز کرد. 

به گزارش  شانا به نقل از شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس، اجرای این پروژه، نقطه عطفی در زمینه صیانت از محیط‌ زیست و کاهش نقش پتروشیمی‌ها در آلایندگی هوا خواهد بود.

مزایای بهره‌مندی از این طرح سازگار با محیط‌زیست در مقایسه با مشعل ارتفاعی، کاهش معایبی همچون آلودگی صوتی، شدت تشعشع حرارتی، احتراق ناقص، مشکلات اشتعال مشعل‌ها، هزینه‌های بالای عملیاتی، مشکلات تعمیر و نگهداری و… است. 

با طراحی متفاوت فلر زمینی پاک و بسته، نیاز به زمین با مساحت بزرگ به دلیل رعایت فاصله ایمن در برابر آتش فلر، مرتفع شده و طرح مذکور صرفه‌جویی ارزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو را نیز برای شرکت به همراه داشته است. 

این شرکت پس از انجام مطالعات تکمیلی و دریافت گواهینامه و تندیس از گردهمایی سالانه جایزه جهانی عنصر سبز و دریافت مجوزهای لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مراجع مرتبط، اقدام به استفاده از این فناوری برتر کرده است. 

پتروشیمی صدف خلیج‌فارس یکی از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس «پترول» است که پس از راه‌اندازی در سال ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی الاستومر در کشور و منطقه با هدف تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین و با چشم‌انداز تأمین خوراک بازارهای داخلی و جهانی خواهد بود.

کد خبر 458689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =