پیشرفت ۹۰ درصدی اقدام‌های سامانه اطلاعات جغرافیایی در شرکت گاز همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پیشرفت ۹۰ درصدی اقدام‌ها برای پیاده‌سازی سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) در خطوط و تأسیسات گازرسانی این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدصادق محبی‌نظر گفت: سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) بستری برای جمع‌آوری اطلاعات جغرافیایی و ذخیره‌سازی در پایگاه آن است که به‌منظور کار هم‌زمان با داده‌های جغرافیایی و توصیفی طراحی شده است.

وی افزود: شرکت گاز استان همدان از سال ۱۳۸۲ مقدمات پیاده‌سازی تأسیسات موجود در بستر GIS را آغاز کرده و طی قراردادهای اجرایی تأسیسات گازی خود را به ۹۰ درصد توسعه داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: یکی از افتخارهای این شرکت حرکت به‌ سوی بهبود مستمر و جلب رضایت ذی‌نفعان است و سامانه اطلاعات جغرافیایی می‌تواند چارچوبی برای مدیریت صحیح اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌های شبکه همسو با بهبود کیفیت فرآیندهای مربوط به شبکه‌های گازرسانی باشد.

محبی‌نظر ادامه داد: از دیگر شاخصه‌ها و توانمندی‌های این سامانه مدیریت اطلاعات و نقشه‌ها، تسهیل فرآیند گازرسانی، برآورد هزینه، مدیریت زمانی اجرای پروژه‌ها، نگهداری و تعمیرات، همچنین مدیریت حوادث و امداد است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری کارکنان شرکت گاز استان همدان در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و همکاری در حوزه‌های مختلف با واحد سامانه اطلاعات جغرافیایی یادآور شد: این شرکت با عزمی جدی با پیاده‌سازی سازمان‎‌های نو همسو با منویات رهبری انقلاب و دولت، خدمات گازرسانی مطلوب و پایدارتر را به مشترکان گاز در سطح استان در دستور کار خود دارد.

کد خبر 458817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =