چالش‌های تأسیسات بارگیری زمینی میعانات گازی در پارس جنوبی بررسی شد

وضع، مسائل و چالش‌های تأسیسات بارگیری زمینی میعانات گازی پارس جنوبی با حضور برخی مدیران صنعت نفت بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این نشست که دیروز (هشتم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: نقش و مأموریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران کمک به تداوم تولید نفت و گاز و استمرار جریان صادرات نفت کشور است که خروجی مأموریت عملیاتی شرکت، تأمین ارز و به نوعی ورودی جریان اقتصادی دیگر فعالیت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران با لطف خداوند و حمایت‌های اثربخش و مستمر وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، همواره توانسته است وظایف، مأموریت‌های اصلی و تکلیفی محوله در حوزه‌های دریافت، ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور را به نحو ایمن و به‌موقع انجام دهد، تصریح کرد: کارکنان تلاشگر پایانه میعانات گازی پارس جنوبی با توان علمی و تخصصی و با تعهد کاری که دارند می‌توانند در راستای مأموریت جدید محوله نیز نقش‌آفرین باشند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به دستاوردهای یک سال اخیر این شرکت بیان کرد: همه فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران همسو با چشم‌انداز و اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده انجام می‌شوند.

اسدروز تأکید کرد: با توجه به تصمیم‌های اتخاذشده در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به‌منظور متنوع شدن مأموریت پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، تأسیسات بارگیری زمینی (تانکری) میعانات گازی پارس جنوبی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت پایانه‌های نفتی ایران واگذار شده است که از طریق این تأسیسات میعانات گازی در تانکرها بارگیری و از طریق حمل زمینی به پالایشگاه‌های مورد نظر در سطح کشور انتقال داده می‌شوند.

در ادامه عظیم شیراوند، رئیس سازمان حراست وزارت نفت با قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: با تعهد و اراده مثال‌زدنی که در مجموعه مدیران و کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود دارد، با وجود همه محدودیت‌ها اقدام‌های ارزنده‌ای برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تحقق اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده صورت پذیرفته است.

در این نشست، درباره مشکلات و چالش‌های منطقه و تأسیسات بارگیری زمینی (حمل تانکری) بحث و تبادل نظر و مقرر شد موانع و مشکلات به مقام‌های ارشد وزارت نفت انعکاس داده شود.

پس از برگزاری این نشست، عظیم شیراوند، رئیس سازمان حراست وزارت نفت و عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تأسیسات یادشده به‌صورت میدانی بازدید کردند و در این بازدید رؤسا و کارشناسان درباره استقرار استانداردهای اچ‌اس‌ئی، روزآمد کردن و تعمیرات تأسیسات و تجهیزات، ایمنی، امنیت و حراست تأسیسات، به‌کارگیری تجهیزات حفاظت الکترونیک، واگذاری زمین برای رعایت حریم تأسیسات و ساخت ساختمان اداری، استراحتگاه و ایجاد امکانات رفاهی، تأمین نیروی انسانی متخصص، بازآرایی و اصلاح ساختار سازمانی مرتبط و تأمین خودروی اطفای حریق و... بحث و تبادل‌نظر کردند.

کد خبر 458837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =