بیانیه پایانی سی‌امین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌امین نشست خود با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه اوت روزانه ۶۴۸ هزار بشکه افزایش یابد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌امین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک امروز (پنجشنبه، نهم تیرماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

پس از جمع‌بندی رسمی سی‌امین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (ONOMM) کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس بر موارد زیر تأکید کردند:

تصمیم‌ دهمین نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین و بیست‌ونهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک‌پلاس در اوت ۲۰۲۲، ۶۴۸ هزار بشکه افزایش یابد.

در این نشست بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی‌ها مطابق بیانیه پایانی پانزدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس تأکید شد.

در پایان مقرر شد سی‌ویکمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس سوم اوت ۲۰۲۲ (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) برگزار شود.

کد خبر 458838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =