تبادلات تجاری در حوزه انرژی از فرصت‌های مناسب همکاری‌ ایران و آذربایجان است

رئیس مجلس شورای اسلامی تبادلات تجاری در حوزه انرژی، برق و گاز را از فرصت‌های مناسب در حوزه همکاری‌های ایران و آذربایجان دانست.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) در دیدار با جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اشاره به نزدیکی فرهنگی، دینی و اقتصادی دو کشور گفت: سیاست‌ قطعی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای همسایه است و این توسعه باید همه‌جانبه باشد.

وی تبادلات تجاری در حوزه انرژی، برق و گاز را از فرصت‌های مناسب در حوزه همکاری‌های دو کشور برشمرد و به توافقی که سال گذشته همسو با دسترسی به نخجوان از مسیر ایران انجام شده، اشاره کرد و افزود: هرچه زودتر باید این امکان برای همکاری‌های عمیق هر دو کشور فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی باید همه کشورهای منطقه و منطقه قفقاز به سوی صلح و ثبات حرکت کنند، تصریح کرد: با هر موضوعی که به امنیت و صلح منطقه آسیب بزند مخالف هستیم.

جیحون بایرام‌اف نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای تکمیل پروژه‌های موجود و تعریف پروژه‌های جدید، به قرارداد سوآپ گازی میان ترکمنستان و جمهوری آذربایجان از مسیر ایران اشاره کرد و گفت: باید همکاری‌ها در حوزه ساخت و تکمیل سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی، پیگیری شود.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: با توجه به تجارب ارزنده ایران و نزدیکی این کشور از نظر جغرافیایی با آذربایجان باید شرایط همکاری‌های اقتصادی و تجاری فراهم شود که برای تحقق این مهم برای سرمایه‌گذاران ایرانی معافیت‌ها و امتیازهایی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 458976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =