۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 459029
طلای سیاه گران شد

قیمت نفت‌خام برنت امروز (سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه) به‌دنبال احتمال کاهش تولید نروژ و رکود اقتصادی جهان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی سرمایه‌گذاران درباره عرضه نفت به‌دلیل کاهش احتمالی تولید نروژ، همچنین نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی جهان و در نتیجه کاهش تقاضای سوخت سبب شد قیمت نفت برنت روز سه‌شنبه افزایش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال برای تسویه در ماه سپتامبر در ساعت ۴ و ۳۲ دقیقه به وقت گرینویچ با ۰.۲ درصد معادل ۲۲ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۷۳ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با یک دلار و ۹۵ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش با قیمت ۱۱۰ دلار و ۳۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. روز دوشنبه به‌دلیل به‌ مناسبت روز استقلال آمریکا بازار بورس نیویورک (نایمکس) تعطیل بود.

وارن پترسون، رئیس بخش استراتژی کالای شرکت خدمات مالی آی‌ان‌جی، در یادداشتی نوشت: با وجود نگرانی‌ها درباره تقاضا به‌دلیل چشم‌انداز تیره‌وتار اقتصادی، همچنان پیش‌بینی می‌شود بازار در ادامه سال جاری میلادی نیز با محدودیت عرضه روبه‌رو باشد.

اتحادیه کارگری نروژ که هدایت اعتصاب را برعهده دارد، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد کارگران بخش فراساحلی نروژ اعتصاب خود را آغاز کردند؛ اقدامی که سبب کاهش تولید نفت و گاز خواهد شد.

به گفته شرکت نفت اکینور نروژ، پیش‌بینی می‌شود این اعتصاب، تولید نفت و گاز را به مقدار ۸۹ هزار بشکه معادل نفت در روز کاهش دهد که از این رقم، تولید گاز ۲۷ هزار و ۵۰۰ بشکه معادل نفت در روز را به خود اختصاص می‌دهد.

اتحادیه نفت و گاز نروژ نیز روز یکشنبه پیش‌بینی کرد تولید نفت از روز چهارشنبه ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. بر اساس محاسبات رویترز، این رقم معادل ۶.۵ درصد از تولید نروژ است.

بر اساس این گزارش، داده‌های مربوط به بهبود فعالیت‌ها در بخش خدمات کشورهای ژاپن و چین نیز تا حدودی سبب افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد. ژاپن و چین از جمله بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت جهان به‌شمار می‌روند.

کد خبر 459029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =