۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
  • کد خبر: 459043
اعتصاب کارگران نفت و گاز نروژ آغاز شد

با آغاز نخستین روز از اعتصاب‌های کارگران فعال در بخش فراساحلی نروژ، تولید نفت و گاز این کشور کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارگران بخش فراساحلی صنعت نفت و گاز نروژ روز سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) نخستین روز از اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده خود را به‌دلیل مسائل مربوط به دستمزد آغاز کردند، اقدامی که می‌تواند تولید گاز این کشور را حدود یک‌سوم کاهش دهد و کمبود عرضه این نوع از انرژی را همزمان با تنش‌ها در اوکراین تشدید کند.

بر اساس محاسبه‌های رویترز با توجه به برنامه‌های اعضای اتحادیه کارگران مبنی بر افزایش تدریجی اعتصاب‌ها در روزهای آینده، ممکن است حدود ۱۵ درصد از تولید نفت نروژ نیز تا روز شنبه (۱۸ تیر ماه) کاهش یابد.

به‌دلیل آنکه نروژ، دومین تأمین‌کننده انرژی اروپا پس از روسیه، تأمین‌کننده‌ای قابل‌اعتماد و قابل‌پیش‌بینی به‌شمار می‌رود، تقاضا برای نفت و گاز این کشور زیاد است، به‌ویژه با توجه به اینکه جریان گاز از خط لوله نورد استریم یک روسیه از تاریخ ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر ماه) به‌مدت ۱۰ روز متوقف می‌شود.

آدون اینگوارتسن، رهبر اتحادیه کارگران نفت و گاز لدرن، در گفت‌وگویی ضمن اعلام آغاز اعتصاب‌ها، گفت این اتحادیه اعتصاب‌ها را افزایش خواهد داد تا کارفرمایان را برای برآورده کردن درخواست افزایش دستمزد به‌منظور جبران تورم فزاینده تحت‌ فشار قرار دهد.

وزارت کار نروژ بار دیگر تأکید کرد که این رویداد را به‌دقت دنبال می‌کند و دولت می‌تواند در شرایط خاص برای توقف هرگونه اعتصاب مداخله کند.

شرکت انرژی اکوینور نروژ روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت و گاز ۸۹ هزار بشکه معادل نفت در روز کاهش می‌یابد که از این میزان، ۲۷ هزار و ۵۰۰ بشکه معادل نفت در روز مربوط به تولید گاز می‌شود.

این اتحادیه روز پنجشنبه (نهم تیرماه) اعلام کرد اعضا به توافق مربوط به دستمزد کارگران رأی منفی داده‌اند و اعتصاب خود را از روز پنجم ژوئیه آغاز خواهند کرد. اتحادیه لدرن همچنین روز جمعه گفت چنانچه توافقی حاصل نشود، درگیری‌ها از ششم ژوئیه به‌شدت افزایش می‌یابد.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که احتمال دارد فعالیت ۶ میدان نفتی در روز دوم اعتصاب‌ها متوقف شود. محاسبه‌ها بر مبنای تولید رسمی نروژ نشان می‌دهد در صورت وقوع این اتفاق، حدود ۳۲۰ هزار بشکه معادل نفت در روز معادل حدود ۸ درصد از تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.

کد خبر 459043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =