پایان ارزیابی متقاضیان اجرای طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت تا شهریور ۱۴۰۱

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ابراز امیدواری کرد که ارزیابی شرکت‌های ثبت‌نام‌کننده برای اجرای طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت تا پایان شهریورماه امسال پایان یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد اسماعیل کفایتی در نخستین نشست به‌هم‌رسانی کسب‌وکارهای اصلی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت، طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت یکی از ارکان این طرح را آشنایی مؤسسه‌های سرمایه‌گذار با اهداف طرح دانست، گفت: توجیه بخش‌های مختلف و به‌همرسانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات چاهی و مجموعه فناور و دانش‌بنیان از اقدام‌های اخیر پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز است.

وی افزود: نشست توجیهی دوم انتخاب چاه‌ها با همکاری مدیریت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار، نظارت بر تولید نفت و گاز و پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است و امیدواریم ارزیابی شرکت‌های ثبت‌نام کننده برای اجرای طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت تا پایان شهریورماه امسال پایان یابد.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه لازمه اجرای طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت فعال‌تر شدن شرکت‌های متقاضی است، افزود: همگرایی پارک و مجموعه مدیران شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بهره‌بردار زیرمجموعه آن از نقاط قوت این طرح است.

کفایتی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان باید نسبت به شناسایی سرمایه‌گذاران قوی و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های جانبی چاه سرعت بیشتری گیرند، اظهار کرد: طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت به‌عنوان یک نوآوری باز در شورای اقتصاد تصویب شده و ارزیابی ما بر این است با وجود ریسک طرح؛ این مهم توجیه فنی و اقتصادی دارد به‌طوری‌ که شرکت‌های دیگری نیز با وجود پایان زمان ثبت‌نام، تقاضای حضور در انجام طرح را داده‌اند.

وی گفت: ما دست شرکت‌های فناور را در شناسایی شرکت‌های سرمایه‌گذار باز گذاشته‌ایم و آماده ارائه مشاوره به این شرکت‌ها هستیم، ضمن آنکه قراردادهای مطالعه‌شده‌ای را در همین زمینه در ماه جاری رونمایی خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش این نشست در حالی از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار شد که هر یک از ذی‌نفعان اصلی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت در نشست‌های جداگانه‌ای در جریان جزییات و ابعاد این طرح قرار گرفتند. با توجه به نشست‌های رودررو (BtoB) و ارتباط نزدیک ذی‌نفعان اصلی در این گردهمایی زمینه مناسبی برای تشکیل کنسرسیوم‌هایی از ذی‌نفعان اصلی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت فراهم شد.

نخستین نشست به‌هم‌رسانی کسب‌وکارهای اصلی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت با حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات چاه به‌عنوان همکار فنی و مؤسسه‌ها، نهادها و صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری به‌عنوان تأمین‌کننده سرمایه‌گذاری خطرپذیر به همت پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار شد.

شرکت دانش و فنآوری انرژی پارسیان، حفاری مشاوران انرژی پارسیان کیش، مدیریت پروژه های صنعتی ابدال، کاوش و تولید مهر انرژی، پارسیان انرژی راد گاز کیش، کنسرسیوم پرگس، توسعه فنآوری همیار مهندسی، مهندسین مشاور صحرا کاو، توسعه و مدیریت پروژه های نفت، انرژی آسای شریف، گاز پترو ویژن پاسارگاد، ناموران پویش بالادستی، گروه بین‌المللی دیداس، مهندسی و خدمات پارس، فراب، پتروزاگرس، پترو پژوهش اهورا، فراز نوین اندیش اروند، پترو فناوری دماوند، زیما توسعه پارسیان کیش، پترو فرآیند مجد ایرانیان، شرکت صنایع نفت امین سازه سورنا، پترو پویندگان جهان پارس، وحدت پارسیان پارسوماش، خدمات مهندسی نفت کیش، شرکت صدرا آتیه ماهور، طرح و اندیشه پتروآزما، پترو اطلس زاگرس، خدمات چاه‌پیمای اکسیر، ژرف پویان پیشرو، راهبرد انرژی البرز، شرکت توسعه تجارت داناسپیدار، دیاکو انرژی پژوه، فناوری ساخت توربوسیل، پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد، فنی مهندسی پتروپویان جنوب و مشاوران انرژی تهران از جمله شرکت‌های حاضر در نخستین نشست به‌هم‌رسانی کسب‌وکارهای اصلی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفت بودند.

کد خبر 459098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =