مدیریت بحران بخش اساسی از مدیریت راهبردی در صنعت نفت است

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: امروزه مدیریت بحران و شرایط اضطراری، بخش اساسی از مدیریت راهبردی در صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مظاهر انصاری روز چهارشنبه (۱۵ تیرماه) در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت نفت در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مدیریت بحران و رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل، تضمین‌کننده تولید پایدار مجموعه‌های صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه متولیان صنعت پتروشیمی زمانی که همسو با تولید ایمن برنامه‌ریزی می‌کنند، باید در هدف‌گذاری‌های خود به موضوع پدافند غیرعامل توجه کند، افزود: در صورتی که به بحران‌های احتمالی اهمیت داده نشود، در عمل کسب‌وکارهایی مانند صنعت دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت، واحدهای پتروشیمی را به‌عنوان زیرمجموعه‌های صنعت نفت و عاملی برای تقویت اقتصاد کشور دانست و گفت: صنعت پتروشیمی حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که با نگاه راهبردی به آنها باید در چارچوب الزام‌های پدافند غیرعامل و در مسیر افزایش تولید و خلق ارزش در این زمینه گام برداشته شود.

انصاری اظهار کرد: برابر با قانون پدافند غیرعامل، مدیریت بحران در شرایط اضطراری در شرکت‌های پتروشیمی به‌عهده صنعت نفت است و باید با هوشیاری و همدلی از موازی‌کاری‌های احتمالی دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های شهری به‌دلیل تسلط نداشتن کامل به مبادی صنعتی، در رویارویی با بحران و حوادث در منطقه ویژه پتروشیمی جلوگیری شود.

وی تدوین تعداد قابل‌توجهی از طرح‌های پیش از حادثه (PIP) بر اساس سناریوهای محتمل و معتبر در ماهشهر را به‌عنوان یک تکیه‌گاه ذهنی رویارویی با حوادث را اقدامی کاربردی دانست و خواستار حفظ و تداوم اقدام‌های طرح توانمندسازی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری شد.

کد خبر 459120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =