آماده حمایت از سرمایه‌گذاری روسیه در صنعت نفت ایران هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران آمادگی دارد برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی روسیه در حوزه‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی با این کشور همکاری کند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، نشست مشترک رؤسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه امروز (جمعه، ۱۷ تیرماه) با حضور محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مسکو برگزار شد.

پورابراهیمی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه گفت: کمیسیون اقتصادی قوه مقننه از هرگونه توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای بهبود تراز تجاری ایران با روسیه حمایت می‌کند.

وی به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی روسیه در حوزه‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: با تکمیل زیرساخت‌های کریدور  شمال به جنوب به‌زودی شاهد اتفاق‌های مثبت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی برای دو کشور خواهیم بود.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست با تأکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد: افزایش همکاری‌های اقتصادی از طریق توسعه و افزایش ظرفیت‌های پولی و بانکی ایران و روسیه امکان‌پذیر است.

در این نشست مشترک نابی ولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: خوشبختانه روند همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه رو به گسترش است و این موضوع در دیدارهای اخیر رؤسای جمهوری ایران و روسیه مورد تأکید ویژه قرار گرفته است.

در این نشست کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت و بر پشتیبانی وزارت امور خارجه ایران به تقویت روابط اقتصادی بین ایران و روسیه تأکید کرد.

کد خبر 459127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =