سقف قیمتی برای نفت روسیه بهای نفت را به ۴۰۰ دلار می‌رساند

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه بر این اعتقاد است که اجرای ایده سقف قیمتی برای روسیه قیمت‌های جهانی نفت خام را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای هر بشکه می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف روز سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) گفت: پیشنهاد ژاپن برای محدود کردن قیمت نفت روسیه در حدود نصف سطح کنونی سبب کاهش قابل‌توجه عرضه نفت در بازار می‌شود و می‌تواند قیمت‌ها را به بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای هر بشکه برساند.

وی درباره این پیشنهاد که بنا بر گزارش‌ها از سوی فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن ارائه شده بود، گفت: روسیه نه نفت خام و نه گاز به ژاپن صادر نمی‌کند و شرکت‌های این کشور در پروژه گازی ساخالین-۲ هم نمی‌توانند مشارکتی داشته باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که کنترل کامل پروژه گازی و نفتی ساخالین-۲ در شرق دور روسیه را به‌دست می‌گیرد، اقدامی که می‌تواند شل و شرکت‌های ژاپنی میتسوئی و میتسوبیشی را مجبور به کناره‌گیری کند. سهامداران خارجی به‌منظور ماندن در شرکت تازه تأسیس با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین که قرار است جایگزین شرکت عامل کنونی شود، باید طی یک ماه از دولت روسیه تقاضای سهام کنند.

رهبران گروه هفت طی هفته گذشته توافق کردند که اعمال سقف قیمت نفت برای خرید نفت از روسیه را در تلاش برای محدود کردن منابع مالی روسیه امکان‌سنجی کنند.

مدودف در شبکه های اجتماعی نوشت: به‌طور قابل‌توجهی عرضه نفت کاهش می‌یابد و قیمتش بسیار بالاتر تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلار به ازای هر بشکه می‌رود.

کد خبر 459116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =