۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر: 460061
گروه ۷ برای اعمال سقف قیمتی نفت روسیه مصمم است

یکی از مقام‌های گروه هفت اعلام کرد که اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه تا پنجم ماه دسامبر (۱۴ آذرماه) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های گروه هفت کشور ثروتمند جهان، موسوم به گروه هفت، روز چهارشنبه (پنجم مردادماه) اعلام کرد که این گروه در نظر دارد تا پنجم ماه دسامبر هم‌زمان با اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت‌خام روسیه از مسیر دریا، سازوکاری برای محدود کردن قیمت صادرات نفت این کشور اعمال کند.

گروه هفت که از ایالات متحده، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا تشکیل می‌شود ماه گذشته اعلام کرد که در نظر دارد برای نفت‌ خام روسیه سقف قیمتی تعیین کند تا درآمد نفتی این کشور محدود شود.

از آن زمان تاکنون تلاش‌هایی برای همراه کردن چین و هند رخ داده است، این دو کشور هم‌اکنون نفت روسیه را با قیمت کمتری نسبت به قیمت بازار می‌خرند.

این مقام گروه هفت گفت: ما پیش‌تر از چند کشور آسیایی شنیده‌ایم که علاقه‌مند هستند به این ائتلاف بپیوندند یا از سقف قیمت تعیین‌شده آگاه باشند تا هنگام مذاکره با روس‌ها درباره قراردادهای آینده قدرت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: به‌ همین‌ دلیل سقف قیمتی تعیین‌شده گروه هفت به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گفته وی، چین و هند با هدف به حداقل رساندن هزینه‌های واردات نفت خود به این طرح علاقه‌مند هستند، زیرا این دو کشور درباره تأثیرپذیری بودجه از قیمت‌های خرده‌فروشی یارانه‌ای و تورم نگران هستند.

کد خبر 460061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =