۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر: 460432
پیش‌بینی بانک آمریکا از افزایش قیمت‌های نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد با وجود افت قیمت‌های نفت، احتمال افزایش قیمت‌ها همچنان زیاد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک گلدمن ساکس روز یکشنبه (۱۶ مردادماه) در یادداشتی اعلام کرد که با وجود افت اخیر قیمت‌های نفت به‌دنبال عواملی مانند نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی جهان، به‌دلیل کمبود کنونی فراتر از انتظار عرضه در ماه‌های اخیر، احتمال افزایش قیمت‌ها همچنان زیاد است.

به گفته این بانک سرمایه‌گذاری، با قیمت‌های کنونی، بازار همچنان با کسری مداوم روبه‌رو خواهد شد و متعادل کردن آن افزون بر رکود اقتصادی مداوم به کاهش تقاضا نیز نیاز دارد.

به‌دلیل نگرانی‌های مداوم درباره رکود اقتصادی، قیمت نفت روز دوشنبه (۱۷ مردادماه) به پایین‌ترین سطح در چند ماه اخیر رسید.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنین اعلام کرد که تخفیف بی‌سابقه و فراتر از انتظار قیمت‌های نفت‌خام برنت را می‌توان با تشدید بحران انرژی روسیه توجیه کرد زیرا بر اثر این بحران با بالا رفتن قیمت‌های گاز در اتحادیه اروپا، هزینه‌های حمل‌ونقل، دلار و مصرف پالایشگاه‌های جهان، هزینه‌های تبدیل نفت‌خام (برنت) به قیمت‌های خرده‌فروشی در سراسر دنیا افزایش می‌یابد.

گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی خود را درباره قیمت نفت‌خام برنت برای سه ماه سوم و چهارم سال جاری میلادی به‌ترتیب به ۱۱۰ و ۱۲۵ دلار به ازای هر بشکه کاهش داد، این در حالی است که پیش‌بینی‌های پیشین این بانک برای مدت زمان مشابه ۱۴۰ و ۱۳۰ دلار برای هر بشکه بود.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را برای قیمت ۱۲۵ دلاری نفت‌خام برنت در سال ۲۰۲۳ میلادی تغییر نداد.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرد که قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین و گازوئیل آمریکا تا سه ماه چهارم به‌ترتیب به ۴ دلار و ۳۵ سنت و ۵ دلار و ۵۰ سنت برای هر گالن افزایش می‌یابد و در سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین ۴ دلار و ۴۰ سنت و ۵ دلار و ۲۵ سنت خواهد بود.

کد خبر 460432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =