۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
  • کد خبر: 460645
صادرات نفت روسیه به جمهوری چک از سرگرفته شد

اپراتور خط لوله جمهوری چک از آغاز دوباره صادرات نفت روسیه به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اپراتور خط لوله «مرو» جمهوری چک اعلام کرد پس از رفع انسداد پرداخت هزینه انتقال، جریان نفت روسیه با خط لوله دروژبا پس از بیش از یک هفته روز جمعه (۲۱ مردادماه) از سر گرفته شد.

شرکت ترنسنفت روسیه اعلام کرد که عرضه نفت با خط لوله دروژبا به جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی از چهارم ماه اوت (۱۳ مردادماه) به حال تعلیق درآمده بود، زیرا تحریم‌های غرب مانع پرداخت هزینه انتقال به شرکت انتقال اوکرترانس‌نفتا اوکراین شده بود.

یک بانک اروپایی موافقت کرده است که پرداخت هزینه انتقال نفت روسیه از طریق اوکراین را انجام دهد و مانع پیش‌ روی صادرات نفت را از میان بردارد.

شرکت «مرو» در بیانیه‌ای اعلام کرد که عرضه نفت روسیه با شاخه جنوبی خط لوله دروژبا در خاک جمهوری چک از ساعت ۸ بعدازظهر روز جمعه از سر گرفته شد.

شرکت پالایشگاهی یونی‌پترول جمهوری چک که واحدی از شرکت پالایش پی‌کی‌ان اورلن لهستان است، ضمن تأیید ازسرگیری جریان نفت در پالایشگاه‌های این شرکت با خط لوله دروژبا، اعلام کرد که توقف یک هفته‌ای صادرات نفت تأثیری بر فعالیت آن نداشته است.

ژوزف سیکلا، وزیر صنعت جمهوری چک، پیش‌تر گفته بود که صادرات نفت روسیه به‌دنبال حل مشکل مربوط به پرداخت هزینه انتقال از سر گرفته می‌شود.

سیکلا گفت: راهی را برای رفع انسداد پرداخت هزینه انتقال برای تحویل نفت پیدا کرده‌ایم و ارسال آن با خط لوله دروژبا به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

جمهوری چک حدود نیمی از نفت مصرفی خود را از روسیه تأمین می‌کند.

کد خبر 460645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =