سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت رونق و پویایی ایجاد می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به‌ویژه سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک برای کشور و مردم منافع زیادی دارد.

حسین حسین‌زاده درباره استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز به خبرنگار شانا گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین ابزار برای تأمین مالی صنعت نفت و گاز می‌تواند استفاده از سرمایه بانک‌ها باشد.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون نیز چند بانک‌ وارد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز شده‌اند که این اقدام یکی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخلی و استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه امروز یکی از اولویت‌های صنعت نفت توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز است، تصریح کرد: باید منابع و سرمایه‌های سرگردان را به این صنعت تزریق کرد.

حسین‌زاده اظهار کرد: به‌یقین این تصور که مجموعه نفت و گاز می‌تواند به‌طور دائم و مستمر به ما درآمد بدهد بی ‌آنکه برای نگهداشت و روزآمد کردن تجهیزات آن هزینه کنیم، تصور اشتباهی است. متأسفانه عده‌ای در عمل اعتقادی به هزینه‌کرد برای نگهداشت صنعت نفت ندارند.

به گزارش شانا، سه‌شنبه هفته گذشته (۱۴ تیرماه) آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید امضا شد.

جواد اوجی، وزیر نفت درباره این قرارداد گفته بود: توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان ۱۱۵ میلیارد دلار عایدی و درآمدزایی برای کشور ایجاد می‌کند و ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی به‌ همراه دارد.

کد خبر 459218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =