۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر: 459360
شرکت انتقال گاز، گواهینامه مدیریت انرژی گرفت

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از دریافت گواهینامه بین‌المللی مدیریت انرژی ISO50001 بر اساس استاندارد ۲۰۱۸ و به‌صورت یکپارچه در مجموعه مناطق ده‌گانه انتقال گاز، با مزیت رقابتی گسترده‌ترین سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در این باره گفت: این شرکت با توجه به اهمیت نقش انرژی در انتقال پایدار و بهره‌ور گاز، از اوایل سال ۹۹ پروژه استقرار سیستم مدیریت انرژی به‌صورت یکپارچه با محور مدیریت برنامه‌ریزی و با همکاری همه مناطق عملیاتی را آغاز کرد.

وی با اشاره به انجام ممیزی نهایی و دریافت گواهینامه در تیرماه ۱۴۰۱ افزود: با استقرار این سیستم هزینه‌های پراکنده در سطح مناطق عملیات انتقال گاز متوقف شده است و پس از تعیین دامنه کاربرد و خط‌مشی یکپارچه، نقشه راه کلان سیستم مدیریت انرژی با هدف دست‌یابی به بهبود عملکرد انرژی (شامل بازدهی، استفاده و مصرف) و در قالب چرخه دمینگ PDCA (plan-do-check-act)) تدوین شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در این شرکت را ضروری دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از استقرار (implementation)، نگهداشت (maintaining) و نهادینه کردن این سیستم با حفظ یکپارچگی (integration) و سازگاری (consistency) آن است.

حسینی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های راهبری در سطح شرکت انتقال گاز و کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق، بازنگری‌های انرژی در سطح کلان انتقال گاز و سطح کلان مناطق انجام و نمودارهای جریان انرژی نیز ترسیم شده است.

وی همچنین بر تقویت ساختار سازمانی مدیریت انرژی، یکپارچگی فرآیندها و مستندات مرتبط با فرآیند انرژی و ارزیابی و پایش سیستم مدیریت انرژی و عملکرد انرژی به‌طور مستمر و مداوم (continues and continual) تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مصرف انرژی در همه این مجموعه در دستور کار است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برای بهبود عملکرد انرژی گام‌های مؤثرتری برداریم.

حسینی نقشه راه مدون بر مبنای استانداردهای خانواده سیستم‌های مدیریتی و اعتماد، همراهی، تلاش و انگیزه علمی و فنی بالای کارشناسان مناطق ده‌گانه را از جمله نقاط قوت استقرار سیستم مدیریت انرژی در شرکت انتقال گاز ایران دانست.

کد خبر 459360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =