قدردانی اوجی از خدمات فعالان صنعت نفت بابت تأمین پایدار سوخت

وزیر نفت از خدمات فعالان صنعت نفت در زمینه افزایش صادرات نفت و تأمین مصرف رو به افزایش سوخت خودروها و نیروگاه‌ها قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی گفت: این روزها به‌دلیل کم شدن اثر ویروس کرونا و از سرگیری سفرهای تابستانی، مصرف بنزین در بیشینه تاریخی خود قرار دارد و گاهی از تولید نیز فراتر می‌رود، با این حال، وزارت نفت با برنامه‌ریزی مناسب توانسته بنزین مصرفی مردم را تأمین کند.

وی دیگر اقدام مهم این وزارتخانه در روزهای اخیر را تأمین سوخت نیروگاه‌ها برشمرد و گفت: در حوزه تأمین سوخت پایدار نیروگاهی به‌دلیل گرمای هوا و تولید حداکثری برق، بالغ بر ۳۰۹ میلیون معادل مترمکعب سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود. در این شرایط مصرف، پایداری تأمین و توزیع سوخت موردنیاز بخش‌های مختلف اثر مستقیمی بر رفاه و آسایش مردم عزیز و اقتصاد کشور دارد و کوچک‌ترین اختلالی در این زمینه رخ نداده است.

وزیر نفت افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت چه در بخش تولید نفت و تولید گاز و چه در بخش‌های پالایش و توزیع سوخت، به‌خوبی تاکنون توانسته‌ایم سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوئیل و سوخت (گاز، گازوئیل و مازوت) نیروگاه‌ها را بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای تأمین کنیم.

اوجی تصریح کرد: این زحمات کارکنان صنعت نفت در تأمین پایدار سوخت در کنار حفظ جریان صادرات و درآمدزایی ارزی برای کشور آن‌ هم در شرایطی که همه دنیا درگیر بحران تأمین انرژی هستند، جهاد بزرگی است که کمتر دیده می‌شود و به‌واقع ستودنی است.

کد خبر 459391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =