گازرسانی به نیروگاه‌ها ۱۳ درصد بیشتر از برنامه مصوب

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به نیروگاه‌ها را ۱۳ درصد بیشتر از برنامه مصوب اعلام کرد و گفت: برای عبور از تابستان و پیک مصرف برق هم‌اکنون روزانه ۲۹۴ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه با حداکثر ظرفیت، گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان، تمام تلاش شرکت ملی گاز برای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در تابستان روزانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب تعیین شد، ادامه داد: با افزایش مصرف گاز، اکنون روزانه ۲۹۴ میلیون مترمکعب به نیروگاه‌ها گازرسانی انجام می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مقدار گازرسانی به نیروگاه‌ها را ۱۳ درصد بیشتر از برنامه مصوب اعلام کرد و گفت: مابقی سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها برای تأمین برق از سوخت‌های مایع و جایگزین در حال تأمین است.

پیش از این جواد اوجی، وزیر نفت گفته بود که  در حوزه تأمین سوخت پایدار نیروگاهی به‌دلیل گرمای هوا و تولید حداکثری برق بالغ بر ۳۰۹ میلیون معادل مترمکعب سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود. در این شرایط مصرف، پایداری تأمین و توزیع سوخت موردنیاز بخش‌های مختلف اثر مستقیمی بر رفاه و آسایش مردم عزیز و نیز اقتصاد کشور دارد و کوچک‌ترین اختلالی در این امر رخ نداده است.

جولایی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت چه در بخش تولید نفت و تولید گاز و چه در بخش‌های پالایش و توزیع سوخت، تاکنون به‌خوبی توانسته‌ایم سوخت جایگاه‌های بنزین، گازوئیل و سوخت (گاز، گازوئیل و مازوت) نیروگاه‌ها، را بدون هیچ‌ وقفه‌ای تأمین کنیم.

کد خبر 459530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =