ثبت رکورد تازه در گازرسانی نیروگاهی/ مصرف «نفت‌گاز» در نیروگاه‌ها قطع شد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به گازرسانی ۳۰۰ میلیون مترمکعبی به نیروگاه‌های کشور در یک روز، این موفقیت را رکوردی تازه اعلام کرد و از قطع مصرف نفت‌گاز از روز گذشته در نیروگاه‌ها خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی درباره وضع گازرسانی به نیروگاه‌های برق کشور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای هوا در کشور و همسو با تلاش حداکثری همکاران ما در وزارت نیرو به‌منظور تولید برق برای مردم، از سوی وزارت نفت نیز تمهیداتی با هدف افزایش سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: به این دلیل بود که شرکت ملی گاز ایران از هفته گذشته روزانه ۲۹۵ میلیون مترمکعب گاز (فقط سوخت گاز) را به نیروگاه‌ها ارسال کرده که این مقدار، ۹۵ درصد «سوخت کلی» است که به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، پارسال در همین زمان، حدود ۲۸۸ میلیون مترمکعب گاز در روز به نیروگاه‌ها ارسال می‌شد؛ از این جهت این افزایش در واقع رکوردی برای مجموعه شرکت ملی گاز ایران است.

جولایی تصریح کرد: امروز (چهارشنبه، ۲۹ تیرماه) نیز با توجه به وضعیتی که شبکه برق کشور داشت و هماهنگی با همکاران در مجموعه «توانیر»، مصرف سوخت فرآورده در همه نیروگاه‌ها قطع شد و بر این اساس، گشایشی برای کل نیروگاه‌ها شکل گرفت که تنها از سوخت گاز استفاده کنند و بر این اساس، این فرآیند سبب خواهد شدتوان برق تولیدی در نیروگاه‌ها نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مصرف نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۰ صعودی و رو به رشد بوده است، افزود: گازرسانی به نیروگاه‌ها امروز ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده که مقداری بی‌نظیر است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: البته باید توجه داشت که وضع دمای هوا نسبت به پارسال نیز در این روند مؤثر است و باید مدنظر قرار گیرد، اما به هر حال روند گازرسانی به نیروگاه‌ها با افزایش روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعبی نسبت به سال ۱۴۰۰، روندی افزایشی است.

جولایی در پایان درباره تأمین سوخت جایگزین نیروگاه‌ها گفت: خوشبختانه وضع سوخت فرآورده هم مطلوب است، زیرا تا دیروز (۲۸ تیرماه)، نفت‌گاز مصرف نمی‌شد و با توجه به گشایش‌هایی که در این زمینه داشتیم برای باقی فرآورده‌های مصرفی، می‌توانیم ذخیره‌سازی بهتری داشته باشیم.

کد خبر 459639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =