ضرورت بومی‌سازی صنایع پالایشی و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنایع پالایش و پتروشیمی ایران باید با بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌سوی تولید محصولات نهایی گام بردارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی هم‌زمان با بیست‌ونهمین سفر استانی دولت به استان مرکزی از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) و مجتمع پتروشیمی شازند بازدید کرد.

وی در بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: دولت سیزدهم به‌دنبال جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت است و باید این زنجیره از صنایع پالایشی آغاز شود و تا صنایع پایین‌دستی پتروشیمی پیوسته ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند به تنوع تولید محصولات این مجتمع پتروشیمی همسو با تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پتروشیمی شازند اراک با کوله‌باری از تجربه و سابقه فعالیت، الگوی مناسبی از نماد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت است.

شاهمیرزایی افزود: اکنون پتروشیمی شازند تعمیرات اساسی خود را با استفاده از توان داخلی انجام می‌دهد و خوشبختانه نسل جدید با بهره‌گیری از تجربه نسل قدیمی و بالا بردن و استانداردسازی دانش خود موفق شده‌اند با استفاده از فناوری‌های روزآمد دنیا، کمترین وابستگی به خارج از کشور را داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی دانش فنی و کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم با استفاده از توان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان همه کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت بومی‌سازی خواهد شد.

کد خبر 459722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =