فناوری‌های نو صنعت پتروشیمی شناسایی و بومی‌سازی شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مأموریت داد تا ضمن تولید کاتالیست‌های پتروشیمی، فناوری‌های نوین صنعت پتروشیمی را شناسایی و نسبت به بومی‌سازی آن اقدام کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در مجمع عمومی عادی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به عملکرد مطلوب این شرکت در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با تلاش همه همکاران تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی بومی‌سازی خواهد شد و شرکت‌ها می‌توانند کاتالیست‌های مورد نیاز خود را بدون وابستگی به کشورهای خارجی از داخل کشور تأمین کنند.

وی تصریح کرد: همزمان با بومی‌سازی کاتالیست‌ها با محوریت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ضروری است که داخلی‌سازی فرآیندها و دانش فنی با جدیت تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه باید زمینه مشارکت و همکاری شرکت‌های پتروشیمی با هدف تکمیل و توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت فراهم شود، گفت: شرکت پژوهش و فناوری با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌تواند بسیاری از نیازهای شرکت‌ها را با همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف از جمله دانش فنی، کاتالیست و کالا و تجهیزات فراهم کند.

شاهمیرزایی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز باید با ایجاد بانک اطلاعاتی از تجارب و دانش پیشکسوتان و فعالان صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه فعالیت‌ها و بهره گیری از خلاقیت‌ها و دانش همکارانی که سال‌ها در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی فعال بوده‌اند، بهره‌مند شود.

وی خطاب به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: فناوری‌های نوآورانه را شناسایی کنید و با استفاده از تیم‌های تخصصی به رفع نیازهای صنعت پتروشیمی اقدام کنید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: روند بومی‌سازی دانش‌های فنی باید اولویت‌بندی شود و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری دیگر مراکز علمی و پژوهشی برای داخلی‌سازی اقدام کند.

شاهمیرزایی با تأکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران افزود: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک هدف باید مورد توجه قرار گیرد و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ضمن کاهش خام‌فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.

کد خبر 474014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =