۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 459852
تداوم روند کاهشی قیمت نفت

قیمت‌ نفت در پی نگرانی‌ها درباره افزایش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره و به‌دنبال آن افت تقاضای سوخت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها درباره افزایش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره و تأثیر آن بر پایین آمدن تقاضای سوخت سبب شد قیمت‌ جهانی نفت خام روز دوشنبه (سوم مردادماه) همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد.

قیمت نفت‌ خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر در ساعت ۴ و ۲۱ دقیقه روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۶۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۵۳ سنت به ازای هر بشکه رسید. نفت‌ خام برنت برای چهارمین روز با کاهش قیمت همراه بوده است.

نفت‌ خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با ۷۷ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش با قیمت ۹۳ دلار و ۹۳ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. این نوع نفت‌ خام نیز برای چهارمین روز با افت قیمت روبه‌رو شده است.

تتسو اموری، مدیرعامل شرکت مالی فاند منجمنت (Fund Management) گفت: نگرانی‌های فزاینده درباره افزایش شدید نرخ بهره از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا و در نتیجه کاهش رشد اقتصاد جهان و افت تقاضای سوخت، قیمت‌های نفت را زیر فشار قرار داده است.

به گفته وی، بهبود آهسته رشد اقتصادی چین نیز بر شرایط بازار تأثیر می‌گذارد.

قیمت‌ نفت در هفته‌های اخیر با نوسان همراه بوده است زیرا معامله‌گران تلاش کرده‌اند با احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره کنار بیایند. افزایش بیشتر نرخ بهره کاهش فعالیت اقتصادی و در نتیجه افت رشد تقاضای سوخت را به‌دنبال دارد.

از سویی دیگر، تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه به‌دلیل درگیری‌های میان مسکو و کی‌یف سبب کاهش عرضه و در نتیجه ایجاد اختلال در معاملات بازارهای نفت این کشور شده است.

کد خبر 459852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =