هشدار مدیرعامل کونوکوفیلیپس درباره کمبود عرضه نفت و نوسان قیمت

مدیرعامل شرکت نفت آمریکایی کونوکوفیلیپس نسبت به کمبود عرضه نفت‌خام و نوسان قیمت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رایان لانس با اشاره به محدودیت ظرفیت مازاد اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افزایش آهسته تولید آمریکا در آینده، نسبت به کمبود ناگهانی نفت‌ خام و نوسان قیمت هشدار داد.

وی در جریان سخنرانی برای اعضای مجمع تولیدکنندگان هوستون، چشم‌انداز مبهمی را درباره عرضه نفت‌ خام در آینده ارائه کرد. اظهارات وی چند روز پس از بازگشت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان سعودی بدون موفقیت در دستیابی به توافقی برای افزایش تولید ائتلاف کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو، موسوم به اوپک‌پلاس، بیان شد.

مدیرعامل کونوکوفیلیپس ضمن هشدار نسبت به کمبود ظرفیت مازاد اوپک و تولید یکنواخت نفت آمریکا گفت: بالاخره تقاضا به سطح پیش از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بازمی‌گردد. از این رو، بحران عرضه در راه است.

لانس افزود: امارات متحده عربی و عربستان سعودی می‌توانند تولید خود را به‌تدریج یک یا ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهند، اما سایر اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس از جمله نیجریه، آنگولا و لیبی برای افزایش تولید با مشکل مواجه هستند.

رشد تولید نفت آمریکا که در سه سال منتهی به دسامبر ۲۰۱۹ میلادی ۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته بود، کندتر شده است. به گفته لانس، تولید نفت این کشور امسال کمتر از یک میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت و ممکن است سال آینده نیز حدود یک میلیون بشکه دیگر در روز افزایش یابد.

وی گفت: سرانجام تقاضای نفت از سطح پیش از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا فراتر خواهد رفت و اوج تقاضا احتمالاً ۱۰ تا ۲۰ سال آینده خواهد بود. نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی نیز سبب نوسان بیشتر در بازار خواهد شد.

کد خبر 459873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =