۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
  • کد خبر: 459993
تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش بیش از سطح انتظار ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا اثر نگرانی‌ها درباره تضعیف تقاضا برای این ماده را خنثی کرد و در پی این شرایط قیمت نفت از افزایش بیشتر بازماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم مردادماه) ثابت ماند زیرا نگرانی‌ها درباره تقاضای ضعیف‌تر اثر داده‌های صنعتی را خنثی کرد و این شرایط نشان‌دهنده کاهش بیش از حد انتظار در سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا بود.

قیمت نفت خام برنت با ۱۵ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه به وقت گرینویچ ۱۰۴ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۲۵ سنت برای هر بشکه رسید.

مؤسسه نفت آمریکا (API) اعلام کرد که ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا طی هفته گذشته ۴ میلیون بشکه کاهش یافت، این رقم چهار برابر بیشتر از کاهشی بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند.

لئون لی، تحلیلگر  مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز (CMC Markets) مستقر در شانگهای گفت: کاهش شدیدتر در سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا به شرایط قیمت نفت خام در بازارهای جهانی کمک می‌کند، اما افزایش دوباره به‌دلیل نگرانی درباره تضعیف تقاضای بالقوه محدود شد و کاخ سفید اعلام کرد که مقدار بیشتری از ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود برداشت می‌کند.

کد خبر 459993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =