راهبرد شرکت ملی گاز ایران چیست؟

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که راهبرد شرکت ملی گاز ایران توسعه زنجیره ارزش، تراز انرژی و توسعه پایدار با مزیت‌های قطعی موجود در کشور است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در سومین کنفرانس ملی فرآیندهای گاز و پتروشیمی با محوریت توسعه زنجیره محصولات گوگردی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: امروز ما ارتباط خود را با مراکز دانشگاهی، بیش از پیش برقرار می‌کنیم تا محققان دانشگاهی در صنعت، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و رویکرد ایجاد ارزش افزوده، فعالیت‌های جدیدی را آغاز کنند تا از خام‌فروشی نیز پیش‌گیری شود.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های گسترده در کشور، می‌توانیم فعالیت‌های ارزشمندی را رقم بزنیم، ادامه داد: صنعت گاز آماده حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه توسعه زنجیره ارزش گوگرد و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه گوگرد در صنایع مختلف اهمیت بسیار بالایی دارد و شاهد این ادعا، امروز صنعت کشاورزی و تولید کودهای شیمیایی مختلف است، تصریح کرد: بر همین اساس، پیش‌بینی شده در سال ۱۴۱۰، بالغ بر ۵ میلیون تن تولید گوگرد داشته باشیم، ضمن آنکه چالش‌های امروز ما در صنعت گوگرد مشخص شده و در تلاشیم با رفع این چالش‌ها، بیش از پیش بر عملکرد خود بیفزاییم.

چگنی درباره گسترش فعالیت‌های دانش‌محور و افزایش ارزش افزوده گوگرد، بر نقش پارک‌های نوآوری مانند پارک گوگردی شهید سلیمانی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تأکید کرد و افزود: ما می‌توانیم مرکز تحقیقات گوگرد را در مشهد و در دانشگاه فردوسی ایجاد و ذی‌نفعان کشور را به‌صورت شبکه‌ دور هم جمع کنیم و با وجود ارتباطات فراوان در فضای مجازی، به راحتی بر توسعه همکاری‌ها بیفزاییم.

وی در پایان بعضی از سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در توسعه کسب‌وکار زنجیره ارزش گوگرد را تشریح کرد و گفت: باز هم بر این نکته تأکید می‌کنم که پیام این همایش، حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه توسعه زنجیره ارزش گوگرد و ایجاد ارزش افزوده است از سوی شرکت ملی گاز ایران است.

به گزارش شانا، همایش ملی فرآیندهای گاز و پتروشیمی با محوریت تولید و تنوع‌بخشی محصولات بر پایه گوگرد، کاربرد آن در تولید گوگردی (شیمیایی،کشاورزی، مهندسی، پلیمری، دارویی، بیوشیمی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی، نانوفناوری و سایر صنایع مرتبط) و توسعه اقتصادی و کسب‌وکارهای مبتنی بر گوگرد با نگاهی بر بازارهای داخلی و خارجی از امروز ۵ مردادماه در مشهد مقدس، فعالیت خود را آغاز کرد. این کنفرانس به‌مدت دوروز در دو بخش سخنرانی و کارگاه‌های پژوهشی و ارائه مقالات برگزار و در همین ارتباط، حدود ۶۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که قرار است در پایان از مقالات برتر تقدیر شود.

کد خبر 460006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =