سهامداران پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی کدام هلدینگ‌ها و بانک‌ها هستند؟

معاون وزیر نفت با برشمردن اسامی سهامداران پتروپالایشگاه شهید قاسم سلیمانی گفت: امیدواریم با توجه به انسجام شکل‌گرفته، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هوشنگ فلاحتیان امروز (دوشنبه، ۱۰ مردادماه) در آیین امضای مشارکت‌نامه تأمین مالی و احداث پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» و پالایشگاه «مروارید مکران» به احداث پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی با ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت‌خام سنگین در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: اراضی مورد نیاز برای احداث این پالایشگاه عظیم به متراژ ۷۰۰ هکتار با حمایت و همراهی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین شده است، اگر کمک دوستان نبود، ما هم‌اکنون در این نقطه نبودیم.

وی با یادآوری نشست متعدد با بانک‌ها برای تأمین مالی احداث پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی افزود: مقرر شد هلدینگ خلیج‌فارس، هلدینگ‌ اقتصادی تدبیر انرژی، هلدینگ سرمایه‌گذاری اهداف، هلدینگ بانک ملی و هلدینگ بانک رفاه کارگران هرکدام ۱۵ درصد و بانک ملت و بانک تجارت هرکدام  ۷.۵ درصد سهام این پتروپالایشگاه را در اختیار بگیرند. سهم شرکت ملی پالایش و وپخش فرآورده‌های نفتی هم در این پروژه ۱۰ درصد تعیین شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان اینکه امیدواریم با توجه به انسجام شکل‌گرفته، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود، تصریح کرد: وزارت نفت طبق بند «ط» تبصره «یک» قانون بودجه ۱۴۰۱ مجاز به احداث این پالایشگاه (شهیدسلیمانی) شده است و  تکیه ما در احداث این پتروپالایشگاه بخش غیردولتی بوده است.

تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق‌سنگین امروز با حضور رئیس‌جمهوری امضا شد.

سهامداران پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی کدام هلدینگ‌ها و بانک‌ها هستند؟

مهناز محمدقلی

کد خبر 460180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =