دبیرکل اوپک: آینده‌ای پایدار را برای جهان انرژی تضمین می‌کنیم

دبیرکل تازه اوپک در روز آغاز به‌کار خود گفت: من مشتاقانه منتظر همکاری با همه کشورهای عضو و شریکان پرشمار خود در سراسر جهان هستم تا آینده‌ای پایدار و فراگیر را برای انرژی تضمین کنیم.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، هیثم الغیص روز دوشنبه (دهم مردادماه) کار خود را به‌عنوان دبیرکل اوپک در دبیرخانه این سازمان در وین اتریش آغاز کرد.

الغیص در نشست ویژه اوپک در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۲ (۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰) برای یک دوره سه ساله به‌عنوان دبیرکل اوپک منصوب شد.

وی جانشین دبیرکل فقید اوپک، محمد سانوسی بارکیندو شده است.

الغیص گفت: برای من افتخار بزرگی است که در رأس سازمانی باشم که بیش از ۶۱ سال در کمک به عرضه مداوم و پایدار نفت به جهان نقش داشته است.

وی افزود: اوپک در طول تاریخ خود در خط مقدم ترویج گفت‌وگو، همکاری و مشارکت برای دستیابی به هدف خود بوده است. امروز، من مشتاقانه منتظر همکاری با همه کشورهای عضو و شریکان پرشمار خود در سراسر جهان هستم تا آینده‌ای پایدار و فراگیر را برای انرژی تضمین کنیم، آینده‌ای که هیچ‌کس را رها نخواهد کرد.

الغیص که کارشناس نفتی معتبر و چهره شناخته‌شده اوپک است، به‌دلیل سوابق دیپلماتیک خود و حضور موثر در بخش‌های انرژی و نفت کویت، یکی از کشورهای بنیانگذار اوپک و در سطح جهانی، تجربه زیادی دارد.

دبیرکل جدید اوپک ۳۰ سال در صنعت نفت جهان فعالیت دارد و در سال‌های گذشته مشاور ۶ وزیر نفت کویت در زمینه بازار جهانی نفت و تحولات آن بوده است.

وی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به‌عنوان نماینده کویت در هیئت‌عامل اوپک انجام وظیفه کرده است.

کد خبر 460245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =