۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 460246
طرح‌ها و برنامه‌های پتروشیمی بندرامام تبیین شد

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، طرح‌ها و پروژه‌های آینده این شرکت در حوزه‌های تولیدی، تأمین خوراک و توسعه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندرامام، سپهدار انصاری‌نیک در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت اظهار کرد: مطالعه طرح‌ها و پروژه‌هایی با هدف ایجاد ارزش مجدد و مضاعف برای سهامداران در دست داریم که بتوانیم با مصوبه‌های مجمع و هیئت مدیره، ارزش دارایی‌ها را در آینده نزدیک به افزایش قابل‌توجهی برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش افزود: تکمیل پروژه‌های اصلی شرکت به‌ویژه کلرآلکالی، بازیافت اتان و ان‌جی‌ال که روی افزایش خوراک و تولید تأثیر مستقیم دارد از اولویت‌های مهم و اصلی ما است و با تشکیل کارگروه‌ها و رفع گلوگاه‌های حساس درصدد تکمیل و راهاندازی هر چه سریع‌تر آنها هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اصلی‌ترین مبحث شرکت را اقدام برای تأمین خوراک و تولید با ظرفیت اسمی مجتمع بیان کرد و گفت: با تشکیل کارگروه تامین خوراک و برنامه‌ریزی به‌منظور تأمین و پایداری خوراک مجتمع، هدف ما کمک به راه‌اندازی پروژه پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس است که بتوانیم در فاز نخست حدود روزانه ۲۰ هزار بشکه به خوراک مجتمع اضافه و به تبع آن محصولات تولیدی را افزایش دهیم.

انصاری‌نیک در ادامه از آغاز مطالعات برنامه‌های آتی در بخش طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی با هلدینگ خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: برای استفاده از زنجیره ارزش بوتان، پروژه پلی‌پروپیلن ایلام و پروژه «ای‌پی‌دی‌ام» مطالعات و بررسی‌های فنی و اقتصادی را شروع کردیم که نتایج آن به‌زودی به هیئت مدیره گزارش می‌شود.

وی درباره رویکردهای مدیریتی جدید در شرکت  به تمرکز بر بهبود کارایی فرآیندهای تولید و سازمان از طریق مدیریت منابع و داده اشاره کرد و گفت: در این راستا ضرورت دارد در حوزه منابع انسانی کارهای اساسی انجام شود؛ از ضرورت اصلاح و تکمیل و نهایی کردن ساختار سازمانی، استقرار و پیاده‌سازی مدیریت ارزیابی عملکرد و طرح‌ریزی تا فعال‌سازی واحد برنامه‌ریزی و کنترل به‌منظور پایش و سهولت گردش کارها و اجرای مؤثر برنامه‌ها.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام مباحث زیست محیطی را اولویت اصلی رویکرد شرکت اعلام و تشریح کرد: تسریع روند راه‌اندازی و بهره‌برداری تصفیه‌خانه مرکزی که یکی از پروژه‌های بسیار مهم در پتروشیمی بندرامام به‌شمار می‌رود، به‌صورت ویژه در دستور کار است.

انصاری‌نیک در ادامه اقدام‌های صورت گرفته در حوزه دارایی‌های فیزیکی و فرآیندها بیان کرد: از ابتدای کار در بندرامام، نشست‌های و گفت‌وگوهای زیادی را برای بازتعریف فرآیندها به‌ویژه در بحث نگهداری از دارایی‌ها و فعال‌سازی واحد مدیریت دارایی فیزیکی داشتیم، زیرا که در بحث نگهداری از کارخانه‌ها و دارایی‌های فیزیکی باید ابتدا بر روش‌ها و فرآیندها کار شود که در این خصوص سازماندهی لازم صورت پذیرفت.

وی افزود: بحث تأمین آب و به تبع آن تامین برق از جمله مسائل کلیدی در تولید به‌شمار می‌آید و به همین منظور پروژه‌ای را برای کاهش ریسک در حوزه تأمین آب در درازمدت تعریف کرده‌ایم و به‌دنبال این هستیم که از طریق آب دریا بخشی از آب مورد نیاز مجتمع را تأمین کنیم. 

کد خبر 460246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =