واحد پی‌وی‌سی پتروشیمی بندر امام توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام از توسعه زنجیره کلر در این شرکت و احداث واحد دوم پی‌وی‌سی با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندر امام (ره)، سپهدار انصاری‌نیک با اشاره به موقعیت قرارگیری پتروشیمی بندرامام در شمال خلیج فارس و مجاورت خورهای بندرماهشهر و دارا بودن ۱۵۰۰ هکتار حوضچه اختصاصی استحصال نمک، اظهار کرد: دارا بودن منبع خوراک پایدار در درازمدت و نیاز بازارهای داخلی و خارجی فرصت بسیار ارزشمندی است تا پتروشیمی بندر امام (ره) راهبرد توسعه زنجیره کلر را با جدیت دنبال کند.

وی دارای بودن زمین‌، پروانه کار و مطالعات محیط زیستی را لازمه‌ سرعت بخشیدن به اجرای یک طرح برشمرد و افزود: با توجه به مجوزهای موجود، دانش و نیروی انسانی متخصص مرتبط با زنجیره کلر، قرارداد فعال نوسازی، تکمیل زنجیره کلر و احداث واحد کلرالکالی بندرامام جاری است و به‌زودی اخبار تکمیلی از اجرای این طرح توسعه را اعلام عمومی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: پتروشیمی بندرامام مزیت‌هایی را که این شرکت را به دنبال کردن زنجیره کلر تا پی‌وی‌سی وا می دارد، در اختیار دارد، از جمله آنکه هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار تن اتیلن‌دی‌کلراید که یکی از منابع تولید منومر پی‌وی‌سی است به‌صورت مازاد وجود دارد و نشان می‌دهد بخشی از زنجیره تولید کامل است.

وی با ارائه جزئیات بیشتر در این باره تصریح کرد: پیش از این DC مازاد مجتمع در بازارهای خارجی فروخته می‌شد و اکنون این محصول را به‌صورت VC تولید خواهیم کرد تا منبع خوراک واحد پی‌وی‌سی شود.

انصاری‌نیک در ادامه به طرح‌های شرکت پتروشیمی بندر امام با هدف تغییر در ظرفیت نمک و ظرفیت کلرآلکالی و نوسازی واحد EDC اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقدام‌های پیش رو، ظرفیت احداث واحد پی‌وی‌سی با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتن را در مجتمع داریم و هم‌اکنون در مرحله مطالعات تکمیلی هستیم تا پس از آن ظرفیت دقیق را اعلام کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام نیاز بازارهای داخلی و خارجی به محصول پی‌وی‌سی را دیگر مزیت توسعه‌ زنجیره‌ کلر قلمداد کرد و افزود: بر اساس مطالعاتی که انجام شده، ظرفیت مصرف سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن پی‌وی‌سی در کشور وجود دارد و با توجه به نیاز بازارهای منطقه‌ای، ظرفیت افزایش آن تا ۲‌.۵ میلیون تن وجود دارد بنابراین اگر بتوانیم زنجیره کلر کشور را در پتروشیمی بندر امام توسعه دهیم، نگرانی از بابت بازار و رشد تقاضا وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه‌ زنجیره پی‌وی‌سی در کشور که می‌تواند به تولید ارزش افزوده و اشتغال پایدار در کشور منجر شود، تصریح کرد: هدف از این توسعه ابتدا بازار داخل است که می‌تواند به توسعه‌ صنایع وابسته و سرانجام ارزآوری، تولید و اشتغال پایدار در کشور منجر شود.

کد خبر 462976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =