ظرفیت پتروپالایشی کشور به حداقل روزانه ۳ میلیون بشکه می‌رسد

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر کردند خام‌فروشی نفت و گاز با توسعه زنجیره ارزش کاهش یابد و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور به حداقل ۳ میلیون بشکه در روز در سال‌های برنامه هفتم توسعه برسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع در نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) که به ریاست صادق آملی لاریجانی و با حضور دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

در این نشست همچنین بندهای مربوط به انرژی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه بررسی شد.

در این نشست که جواد اوجی، وزیر نفت و معاونانش، رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع، مقرر کردند که خام‌فروشی نفت و گاز باید با توسعه زنجیره ارزش در این صنعت کاهش یابد و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور نیز به حداقل ۳ میلیون بشکه در روز طی سال‌های برنامه هفتم توسعه برسد.

اعضای مجمع در این باره همچنین در ادامه پس از بحث درباره لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی، کاهش شدت مصرف انرژی به مقدار میانگین سالانه ۱۰ درصد با رعایت بند هفتم سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف را تصویب کردند.

کد خبر 460251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =