توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز برای تحقق ظرفیت پتروپالایشی روزانه ۴ میلیون بشکه‌ای

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست‌وششمین نشست خود بر لزوم توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با هدف رساندن ظرفیت پتروپالایشی کشور به ۴ میلیون بشکه در روز تأکید کردند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، در نشست کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، بند الحاقی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم درباره امنیت انرژی را بررسی کردند.

اعضای کمیسیون در این نشست پس از طرح دیدگاه‌ها درباره تغییر نگاه و الگوی مصرف نفت و گاز در کشور و لزوم سرمایه‌گذاری در پیشران‌های اقتصادی کشور از جمله تکمیل و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز مقرر کردند افزون بر افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی در مخازن و میدان‌های مشترک، ضریب بازیافت میدان‌های مستقل با اولویت پالایش و صدور حداکثری فرآورده‌های نفتی در سال‌های برنامه هفتم افزایش یابد.

دیگر مصوبه این نشست به توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با رساندن ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور به ۴ میلیون بشکه در روز اختصاص داشت که مورد تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

در این نشست پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، مجید انصاری، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سعید جلیلی، غلامرضا آقازاده، داود دانش‌جعفری و محمدجواد ایروانی از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را در صنعت نفت و گاز و هدف‌گذاری تولید فرآورده‌های این صنعت و گسترش احداث واحدهای پایین‌دستی محصولات پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره دیگر سیاست‌های کلی برنامه هفتم به نشست بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

کد خبر 460124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =