آخرین حلقه چاه از طرح حفظ، نگهداشت و افزایش تولید میدان‌ دانان تکمیل شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: در اجرای طرح‌های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت در میدان‌های سعادت‌آباد، دانان و نفت‌شهر در استان‌های فارس، ایلام و کرمانشاه حفاری آخرین حلقه چاه از پروژه میدان‌ دانان پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در توضیح این عملیات گفت: با تکمیل حفاری این چاه و اجرای عملیات روسطحی شامل تسهیلات سرچاهی و احداث واحد نمک‌زدایی و خطوط لوله جریانی و انتقال به مبادی مصرف و واحدهای بهره‌برداری، ظرفیت تولید نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی، بر اساس ارزیابی اولیه تولید چاه‌ها به ۱۳ هزار بشکه در روز می‌رسد.

وی گفت: اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان‌ها در قالب قراردادهای EPD & EPC انجام شد و در همین زمینه، تکمیل عملیات حفاری و تعمیر ۱۷حلقه چاه در میدان‌های پیش گفته، آخرین حلقه از ۱۱ حلقه چاه برنامه شده در میدان نفتی دانان در استان ایلام به‌تازگی پایان یافته و وارد مرحله تکمیل تسهیلات سرچاهی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: اجرای طرح‌های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت در ستاد نفت مرکزی ایران با راهبری طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید و با همکاری بخش‌های ستادی، عملیاتی و پیمانکاران داخلی انجام و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی در بخش روسطحی این طرح تا پایان امسال به پایان برسد.

حیدری افزود: به‌منظور اجرای طرح افزایش تولید نفت ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران، تولید میدان نفتی دانان از مجموع تعداد چاه‌های یادشده حدود ۹ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود که با تمهیدات تکمیلی آتی و استفاده از شیوه‌های نوین پیش‌بینی می‌شود این مقدار با توجه به تولید اولیه به بیش از ۱۱ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی، در پایان تصریح کرد: یکی از نکات برجسته حفاری در میدان نفتی دانان، هم‌زمان بودن عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی به مساحت تقریبی ۵۰۰ کیلومتر مربع در این میدان با عملیات حفاری چاه‌های دانان است که در نوع خود قابل‌توجه است.

کد خبر 460257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =