۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 460261
پیش‌بینی اوپک‌پلاس درباره کاهش مازاد عرضه نفت

ائتلاف اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو، اوپک‌پلاس، از احتمال کاهش عرضه در بازار نفت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوپک‌پلاس یک روز پیش از نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف به‌منظور تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید نفت برای ماه آینده، پیش‌بینی کرد مازاد عرضه نفت در سال جاری اندکی کمتر از مقدار موردانتظار باشد.

سه منبع اوپک‌پلاس در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند داده‌های جدید نشان می‌دهد کمیته فنی اوپک و غیراوپک (JTC) در نشست روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود را درباره مازاد عرضه روزانه در بازار نفت در سال جاری با ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به ۸۰۰ هزار بشکه رساند.

نشست کمیته فنی اوپک و غیراوپک روز سه‌شنبه یک روز پیش از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس برگزار شد.

به گفته یکی از این منابع، در جلسه کمیته فنی اوپک و غیراوپک که درباره شاخص‌های بنیادین بازار به اوپک‌پلاس مشاوره می‌دهد، درباره سیاست تولید گفت‌وگو نشده است.

منابع اوپک‌پلاس هفته گذشته اعلام کردند که احتمال می‌رود این ائتلاف تولید خود را در ماه سپتامبر در سطح پیشین تثبیت کند یا آن را اندکی افزایش دهد.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) گزارش داد عربستان سعودی اعضای اوپک‌پلاس را در نشست روز چهارشنبه ترغیب خواهد کرد تولید نفت خود را افزایش دهند.

کد خبر 460261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =