ایران به همکاری سازنده با اوپک ادامه خواهد داد

وزیر نفت ضمن گرامیداشت یاد محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل پیشین اوپک و خیر مقدم به هیثم الغیص، دبیرکل تازه اوپک گفت: ایران، به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک، همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت مؤثر خود از اوپک، دبیرکل تازه و دبیرخانه اوپک ادامه خواهد داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) در سی‌ویکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) اظهار کرد: خبر بسیار غم‌انگیز درگذشت جناب محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل پیشین اوپک موجب تأثر و اندوه عمیق اینجانب شد. اینجانب از طرف دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه را به همه اعضا اوپک، به‌ویژه وزیر نفت نیجریه (تیمیپره سیلوا)، دولت و مردم بزرگ نیجریه و همه کارکنان دبیرخانه اوپک تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه بی‌تردید، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مرحوم بارکیندو در جایگاه دبیرکل اوپک برای همبستگی و اتحاد میان کشورهای عضو در کنار اعتماد به خرد جمعی و تلاش برای تفاهم همواره به سازمان و اعضای آن کمک کرد، افزود:  نتایج اقدام‌های به‌موقع و مؤثر آقای بارکیندو در شش سال گذشته به سازمان ما و فراتر از آن، به اقتصاد جهان کمک کرد تا در مسیر بهبود و ارتقای ثبات قرار گیرد و این دستاوردها، به‌عنوان ثمره خدمات ارزشمند آقای بارکیندو در جایگاه دبیرکل اوپک، در حافظه تاریخی اوپک و بازار جهانی نفت به یادگار باقی خواهد ماند.

وزیر نفت همچنین با تبریک به هیثم الغیص، دبیرکل تازه اوپک اظهار کرد: اطمینان دارم انتخاب شما (الغیص)، یک گام مهم در پیشبرد و تحقق اهداف جمعی اوپک و کشورهای عضو آن و راهبری منصفانه و آینده‌نگرانه دبیرخانه اوپک خواهد بود.

اوجی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک، همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت مؤثر خود از اوپک، دبیرکل تازه و دبیرخانه اوپک ادامه خواهد داد، تصریح کرد: اطمینان دارم موفقیت‌های سال‌های اخیر اوپک، در آینده و با مدیریت الغیص ادامه خواهد یافت. برای او در مسئولیت جدید و در دوران چالش‌برانگیز برای سوخت‌های فسیلی آرزوی موفقیت دارم.

مهناز محمدقلی

کد خبر 460297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =