ذخیره‌سازی‌های اضطراری نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۳۷ سال اخیر رسید

وزارت انرژی آمریکا از کاهش ذخایر اضطراری نفت این کشور به پایین‌ترین سطح از ماه مه ۱۹۸۵ میلادی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) اعلام کرد که ذخیره‌سازی‌های اضطراری نفت‌خام این کشور هفته گذشته با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش به پایین‌ترین سطح از ماه مه سال ۱۹۸۵ میلادی تاکنون رسیده است.

نفت ذخیره‌شده در ذخایر راهبردی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه (۷ مردادماه) به ۴۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یافت که کمترین مقدار برداشت هفتگی از ماه مه تاکنون به‌شمار می‌رود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه مارس برنامه‌ای را برای آزادسازی روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت به‌مدت ۶ ماه تعیین کرد تا با قیمت‌های بالای سوخت که سبب افزایش تورم می‌شود، مقابله کند.

ذخایر راهبردی نفت آمریکا در ماه سپتامبر گذشته حدود ۶۱۸ میلیون بشکه نفت بود که دستور کنگره مبنی بر فروش نفت و طرح قیمت بایدن از مقدار آن کاسته است.

آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت آمریکا از ماه مه تاکنون به‌طور میانگین ۸۸۰ هزار بشکه در روز بوده که کمتر از یک میلیون بشکه برنامه‌ریزی‌شده است.

شرکت‌های نفتی همیشه همه نفت‌خام ارائه‌شده را در زمان آزادسازی دولت بایدن نخریده‌اند. برای نمونه، این وزارتخانه اعلام کرد که هنگام آزادسازی ۴۵ میلیون بشکه تنها حدود ۳۹ میلیون بشکه فروش رفته است.

کد خبر 460286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =