اقدام‌های پیشگیرانه برای وقوع سیل احتمالی در مجتمع پارس جنوبی/ تولید گاز پایدار است

رئیس امور اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با بهره‌مندی از دستورعمل‌های مدیریت شرایط اضطراری مرتبط و طرح‌های عملیاتی و با پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی و اقدام‌های پیشگیرانه و مسئولانه در پالایشگاه‌های مجتمع، از آسیب‌های احتمالی سیل به واحدهای پالایشگاهی جلوگیری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد مسعودنیا در این باره گفت: مجموعه اقدام‌هایی برای رویارویی با مخاطرات احتمالی وقوع سیل و سیلاب در مجتمع با هدف پایداری در تولید گاز و محصولات جانبی و جلوگیری از بروز هرگونه وقفه عملیاتی و احتمال وقوع سیل، انجام شد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا در منطقه پارس جنوبی، پالایشگاه‌های این مجتمع، با تشکیل نشست‌های مرتبط با مدیریت بحران، برای مقابله با حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

رئیس امور اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تعیین خودرو پیش‌ران برای بررسی وضع جاده‌های مواصلاتی منتهی به پالایشگاه‌ها برای اطمینان از باز بودن جاده به‌منظور تردد ایمن کارکنان، تعیین چهار ایستگاه امدادی و پشتیبانی و استقرار ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سنگین، راه‌سازی و پشتیبانی در پالایشگاه‌های سایت یک و دو مجتمع، از جمله اقدام‌های انجام‌شده است.

مسعودنیا افزود: دریافت لحظه‌ای و اعلام هشدار از ایستگاه‌های هواشناسی کشور و استان بوشهر برای رصد شرایط جوی منطقه و انتقال گزارش به مدیران پالایشگاهی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده برای پیشگیری از وقوع سیل احتمالی بوده است.

وی تأکید کرد: بازدید از کریدورهای عملیات مشترک، هماهنگی برای تأمین ژنراتور اضطراری ساختمان ستاد، بررسی همه کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی پالایشگاه‌ها و تأسیسات مجتمع و اطمینان از مسدود نشدن آنها و اعلام آماده‌باش به کمیته‌های شرایط اضطراری مجتمع از دیگر موارد مهم انجام‌شده است.

رئیس امور اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: به حول و قوه الهی و همکاری کارکنان در  مجتمع و با اقدام‌های شاخص و پیشگیرانه، خوشبختانه تولید و فرآورش گاز در همه پالایشگاه‌های مجتمع به‌صورت صددرصدی در حال انجام است و هیچ حادثه‌ای نداشتیم.

براساس این گزارش، طبق اعلام فرمانداری شهرستان عسلویه، شرایط اضطراری بارندگی در منطقه پایان یافته و وضع عادی اعلام شده است.

کد خبر 460302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =