جلوگیری از ورود سیلاب به تاسیسات حیاتی منطقه جنوب‌شرق خطوط لوله و مخابرات نفت

مدیر منطقه جنوب‌شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با تمهیدهای اندیشیده شده از ورود سیلاب به تاسیسات حیاتی و حساس تلمبه‌خانه‌های منطقه جنوب‌شرق و توقف خطوط انتقال این منطقه جلوگیری شد.

محمد قربانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: بعد از اعلام هواشناسی، احتمال آبگرفتگی و سیلاب به منطقه اعلام شد و به دنبال این پیش‌بینی، نشست کارگروه مقابله با بحران یا آمادگی در شرایط اضطراری در منطقه تشکیل و بر لزوم اعزام دستگاه‌ها و تجهیزات به مراکز و تاسیساتی که تحت تاثیر سامانه مونسون بودند، تاکید شد.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های انجام شده، به سرعت اقدام‌های پیشگیرانه در اطراف تاسیسات و تلمبه‌خانه‌ها و در مسیرهای خطوط احتمالی در معرض سیلاب، انجام شده و سیل‌بندهایی نیز در اطراف حصار مراکز انتقال احداث شد.

مدیر منطقه جنوب‌شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تاکید کرد: در تاریخ ششم، هفتم و هشتم مردادماه که بارندگی اتفاق افتاد دو تلمبه‌خانه‌ این مرکز در شهرهای رفسنجان و نائین، با وجود تمهیدهای اندیشیده شده، سیلاب از سیل‌بندها نیز عبور کرد، اما با حضور همکاران واحد ترابری و فنی، خوشبختانه از ورود و نفوذ مجدد سیلاب به سمت تاسیسات حیاتی و حساس تلمبه‌خانه‌ها از جمله اتاق‌های کنترل و توقف خطوط انتقال جلوگیری شد.

قربانی‌پور تصریح کرد: با وجود شدت سیلاب در استان کرمان به‌ویژه شهر رفسنجان، در منطقه جنوب‌شرق با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده هیچ‌گونه توقف خطوط نداشتیم.

وی از قطعی یک مورد کابل فیبر نوری در کیلومتر ۴۳ خط لوله رفسنجان - یزد در اثر سیلاب مردادماه خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع همکاران و استفاده از ظرفیت رادیویی، قطع کابل فیبر نوری، منجر به قطع ارتباط ما نشد و کابل فیبر نوری نیز در اسرع وقت ترمیم شده و ارتباط مخابراتی در شرایط عادی قرار گرفت.

مدیر منطقه جنوب‌شرقی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت افزود: یک مورد نیز تخریب مسیر خاکی عبور خط ۱۴ اینچ منطقه بود که برای جلوگیری از مخاطره‌ها و ریسک‌های بعدی، در اسرع وقت، تخلیه و ایمن‌سازی خط انجام شد.

قربانی‌پور همچنین به اقدام‌های این منطقه همسو با رسالت‌های مسوولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعزام تجهیزات موردنیاز به شهر رفسنجان به دلیل ورود حجم آب زیادی به شهرها و روستاهای اطراف و امدادرسانی به روستاهای جنت‌آباد، کوثرریز، دره در، دهکردی، راویز و داوران در منطقه رفسنجان از جمله این اقدامات بوده است که با وجود رفع خطر سیلاب، ‌ همچنان ادامه دارد.

کد خبر 460492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =