سهم ۶۰ درصدی صنعت گاز در پروژه‌های افتتاح‌شده استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز بیش از یک‌سوم پروژه‌های افتتاح‌شده گازرسانی در کشور مربوط به استان کرمان است، گفت: در یک سال اخیر بیش از ۶۰ درصد از پروژه‌های افتتاح‌شده این استان مربوط به شرکت گاز استان کرمان بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی فداکار صبح امروز (یکشنبه ۶ شهریور ماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مقدار برخورداری از گاز طبیعی در این استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: گاز یکی از ارکان توسعه استان کرمان به‌شمار می‌آید و هم‌اکنون به‌دلیل کمبود این حامل انرژی در بخش توسعه صنایع با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، خط یازدهم سراسری گاز که مصوبه آن سال ۱۳۹۵ به تصویب هیئت دولت رسیده هنوز تکمیل نشده، این در حالی است که با راه اندازی این خط ظرفیت توسعه این استان در حوزه معادن به شدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان کرمان در زمینه تولید انرژی خورشیدی، پیشنهاد می‌کنیم با حمایت وزارت نفت زیرساخت‌های تولید این نوع انرژی در این استان ایجاد شود، زیرا معتقدیم صنعت نفت می‌تواند از محل تولید انرژی خورشید در این استان صرفه‌جویی قابل‌توجهی در حوزه گاز داشته باشد.

به گزارش شانا، آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۹۶ پروژه گازرسانی و توسعه‌ای صنعت گاز امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه)، هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت با اعتبار ۱۵۶ هزار میلیارد ریال با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۱۶ شهر، ۱۰۹۱ روستا و ۱۹۵۹ واحد صنعتی با اعتباری نزدیک به ۷۸ هزار میلیارد ریال، همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ شهر، ۹۲۸ روستا و ۲۰۹۱ واحد صنعتی با اعتباری حدود ۵۳ هزار میلیارد ریال می‌شود.

براساس این گزارش، پروژه‌های زیرساختی شامل گشایش پروژه خط انتقال زاهدان - زابل و خط انتقال گاز فاز ۲ زرند - کرمان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز از جمله پروژه‌های زیرساختی است که با فرمان وزیر نفت و با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح شدند.

کد خبر 461208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =