نقش مهم‌ خط انتقال گاز رشت - چلوند در تبادل گازی با جمهوری آذربایجان

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بر نقش مهم‌ و تعیین‌کننده خط ۴۲ اینچ انتقال گاز رشت - چلوند در تبادل گازی با جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در جریان بازدید از چگونگی روند پیشرفت خط ۴۲ اینچ انتقال گاز رشت - چلوند، گفت: این پروژه به مرحله‌ بهره‌برداری اولیه نزدیک شده است و در روزهای آینده به شرایطی بسیار مطلوب در حوزه انتقال می‌رسد.

نقش مهم‌ خط انتقال گاز رشت - چلوند در تبادل گازی با جمهوری آذربایجان

وی به اهداف مهم بهره‌برداری از این خط اشاره کرد و افزود: ایستگاه اندازه‌گیری و صادارت گاز آستارا یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور است که نقش بسزایی در مبادلات گازی و ارزآوری دارد؛ ضمن آنکه خط ۴۲ اینچ رشت - چلوند افزون بر پایداری گاز استان اردبیل و استان‌های همجوار، نقش تعیین‌کننده‌ای در تبادل گازی با کشور آذربایجان بر عهده خواهد داشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در سالی که مزین به شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی است، باید برای تحقق عملی به این مطلب با همه وجود به‌ویژه در پایداری، استمرار جریان گاز به‌منظور رشد و رونق تولید و به تبع آن، ارتقای نظام دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تلاش کنیم.

جولایی در ادامه بازدید، ضمن تاکید بر لزوم روزآمد کردن و نصب ایستگاه جدید اندازه‌گیری حجم گاز، از تازه‌ترین وضع تغییرات اساسی توربین‌ها برای آگاهی از  آمادگی انتقال گاز در نیمه دوم سال اطلاع یافت.

وی تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای درباره وضع جریان گاز از نقطه آغاز، انتقال و توزیع گاز به‌منظور کنترل، هماهنگی و تصمیم‌گیری صحیح، امری ضروری است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، ضمن لزوم همکاری و هماهنگی کامل منطقه در مباحث انتقال و صادرات گاز با دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، بر افزایش بهره‌وری با انجام به موقع و بهینه تعمیرات خطوط لوله و ایستگاه‌های منطقه تأکید کرد.

فیروز خدایی، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز نیز با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجام‌شدت در این منطقه عملیاتی، گفت: در سایه تعامل و مشارکت توانستیم به رسالت خطیر خود که انتقال بهینه گاز طبیعی به مشتریان خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها و صادرات است، به نحو مطلوب عمل کنیم.

کد خبر 460369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =