آلمان برای بهینه کردن مصرف گاز مقرراتی سختگیرانه وضع می‌کند

دولت آلمان با توجه به رویارویی با بحران گازی ناشی از قطع صادرات گاز روسیه، مقرراتی سختگیرانه با هدف کاهش مصرف گاز وضع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های دولتی آلمان روز جمعه (۲۱ مردادماه) اعلام کردند که اقدام‌هایی تازه برای کاهش ۲ درصدی مصرف گاز با هدف مهار مصرف‌کنندگان بخش‌های دولتی و خصوصی در نظر گرفته و این در حالی  است که اروپا با  با قطع گسترده گاز روسیه روبه‌رو شده است.

رابرت هابک، وزیر امور اقتصادی آلمان هفته گذشته به روزنامه سوددویچه سایتونگ گفت: دولت آلمان اقدام‌هایی ویژه با هدف صرفه‌جویی انرژی در زمینه‌هایی از جمله رعایت دمای آسایش ساختمان‌های عمومی تا حداکثر ۱۹ درجه سانتیگراد (۶۶.۲ درجه فارنهایت) در نظر خواهد گرفت.

مقام‌های وزارت امور اقتصادی آلمان به رویترز گفتند: بر اساس اقدام‌های تازه، راهروها یا سالن‌های بزرگ به غیر از بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان نباید بیش از حد گرم شوند، احتمال دارد استخرهای خصوصی دیگر مجوز گرم کردن آب را نداشته باشند، این در حالی است که برای صرفه‌جویی در مصرف برق، روشنایی ساختمان‌ها و بناهای یادبود هم باید خاموش شود.

تابلوهای تبلیغاتی پرنور هم باید از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب خاموش باشند.

حدود نیمی از خانوارهای آلمانی برای گرمایش منازل خود به سوخت گاز طبیعی متکی هستند و حدود ۱۳ درصد برق این کشور از سوخت فسیلی تأمین می‌شود.

یک‌سوم انرژی مورد نیاز در صنایع آلمان نیز از خوراک گاز طبیعی استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر، نیمی از این گاز از روسیه وارد شده است.

برلین با توجه به اختلاف‌های سیاسی با مسکو و معضل کاهش صادرات گاز روسیه به آلمان برای جلوگیری از جیره‌بندی گاز در زمستان، باید مصرف گاز را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

انتظار می‌رود صرفه‌جویی در بخش صنعت و مسکن سبب کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی و جایگزینی نیروگاه‌های گازی با نیروگاه‌های زغال‌سنگ و صرفه‌جویی ۳ تا ۵ درصدی دیگر شود، با توجه به قیمت بالای بنزین، مصرف هم‌اکنون تا ۸ درصد کاهش یافته است.

آلمان همچنین به تأسیسات ذخیره‌سازی گاز و پایانه‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) برای پشت سر گذاشتن ماه‌های سرد زمستان که به‌طور معمول مصرف گاز افزایش می‌یابد، متکی خواهد بود.

کد خبر 460548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =