فرآیند متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه از فعالیت‌های همه تشکل‌های حوزه بازنشستگان صنعت نفت کمال تشکر و قدردانی را داریم، افزود: به‌دنبال اجرای اضافات شایستگی کارکنان رسمی، فرآیند متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت متن پیام عبدالحسین بیات به مناسبت ۲۲ مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به شرح زیر است: 

«توسعه و مشارکت اجتماعی از جمله فرآیندهایی است که تحقق آن نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای کاربردی است که این موضوع در پرتو مشارکت و همراهی اجتماعی به سرانجام خواهد رسید. انجمن‌های اجتماعی و تشکل‌ها می‌توانند در فرهنگ‌سازی و اجتماعی‌سازی بسیاری از سیاست‌های حوزه نفت و انرژی، از تحقیق تا ترویج فعالیت کنند.

مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد در مسائل اجتماعی، یک نوع سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود. در این رهگذر تشکل‌های مردم‌نهاد بخش بازنشستگان صنعت نفت، می‌توانند با رویکردهای علمی نقش‌آفرینی کنند. صندوق‌ها با ایجاد بستری مناسب، تعامل و هم‌افزایی تشکل‌های مختلف بخش بازنشستگی را فراهم می‌سازد؛ بدین ترتیب شیوه‌نامه ارتباط اداری و مالی با بخش‌های مردم‌نهاد از جمله کانون‌ها در حال تدوین است. ارتقای سطح کیفی خدمات رفاهی، ورزشی و گردشگری با رعایت مقررات از جمله اهداف والای صندوق‌ها درباره تعامل با تشکل‌های این حوزه است.

ضمن پاسداشت این روز، از فعالیت‌های همه تشکل‌های حوزه بازنشستگان صنعت نفت کمال تشکر و قدردانی را داریم و با آرزوی توفیق روزافزون برای پیشکسوتان، امیدواریم با تعامل سازنده بین تشکل‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز، بیش از پیش در رشد خدمت‌رسانی گام‌های مؤثر برداریم.

در خاتمه یادآور می‌شویم در ۱۰ ماه گذشته سه مرحله‌ ترمیم و تعدیل مستمری و مقرری با تکیه‌بر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌ها انجام شد و به امید خدا و به‌دنبال اجرای اضافات شایستگی کارکنان رسمی صنعت نفت، با همیاری و اهتمام وزیر نفت شاهد متناسب‌سازی سال ۱۴۰۱ برای بازنشستگان گرانقدر خواهیم بود؛ از این رو با اجرای آن، مراحل ترمیم‌ها و تعدیل‌های صندوق‌ها در این ۱۰ ماه، به چهار مرحله (پرداخت معوقات تعدیل سال ۹۹ اعمال در دی‌ماه ۱۴۰۰، اعمال متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ در اردیبهشت‌ماه، انجام اضافات عمومی ۱۰ درصد در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، متناسب‌سازی ۱۴۰۱ در دستور) خواهد رسید.»

کد خبر 460553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =