انتفاع اقتصادی از مذاکرات لغو محدودیت‌های غیرقانونی در فروش نفت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکته کلیدی در اهداف مذاکرات را انتفاع اقتصادی ملت ایران خواند و گفت: انتفاع اقتصادی به این معناست که موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود.

به گزارش شانا، ابوالفضل عمویی امروز (چهارشنبه، ۲۶ مردادماه) در تشریح نشست غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: امروز مجلس نشست مهمی به‌صورت غیرعلنی تشکیل داد. با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر در روند مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌هایی داشتیم لازم بود نمایندگان در جریان تحولات و موضوعات قرار بگیرند.

وی نکته کلیدی در اهداف مذاکرات را انتفاع اقتصادی ملت ایران خواند و افزود: انتفاع اقتصادی به این معناست که موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی در فروش نفت برداشته شود، همچنین ما به منابع فروش نفت برای تأمین نیاز کشور دسترسی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بازرگانان نیز چنین روندی را در بحث تجارت خارجی دنبال می‌کنند، این مسیر در مذاکرات دنبال شده و مطالبه است. نهایتاً خروجی مذاکرات، گزارش رفع تحریم‌ها خواهد بود که دولت باید به مجلس ارائه کند. این ملاک ما برای ارزیابی در مجلس است.

عمویی با تأکید بر اینکه کل مذاکرات به‌صورت مکتوب دنبال می‌شود، اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده موضوع تضمین در جاهای مختلف به‌صورت مکتوب اشاره شده است.

وی درباره اینکه آیا باید متن توافق احتمالی در مجلس تصویب شود، گفت: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، مجلس از دولت گزارش رفع تحریم‌ها را دریافت می‌کند و این ملاک ما برای تصمیم‌گیری است، بدان معنا که وقتی توافق شود متن آن منتشر می‌شود و در اختیار همه قرار می‌گیرد و ما هم مسیر عادی نظارت مجلس بر دولت را دنبال می‌کنیم، درباره این مورد خاص، گزارش رفع تحریم‌هاست که در مجلس بررسی خواهد شد.

کد خبر 460747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =